خبرگزاری کار ایران

آغاز هفته ملی هنرهای نمایشی با شعار « گسترش گستره جامعه هدف و مخاطبین تئاتر» در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۳۹۸

پوستر جشن‌های هفته هنرهای نمایشی خوزستان چهارشنبه ٢٢ فروردین در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، همزمان با روز جهانی تئاتر جشن‌های هفته هنرهای نمایشی خوزستان ٢٢ فروردین در اهواز آغاز شد و تا ٣١ ماه جاری در ٢٥ شهرستان خوزستان ادامه خواهد داشت.

مراسم افتتاحیه جشن های هفته هنرهای نمایشی با حضور محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر چنانی معاون هنری و سینمایی این اداره کل، اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان، پیشکسوتان و فعالان عرصه تئاتر در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اهمیت هنر تئاتر در جامعه معاصر، خاطر نشان ساخت: هنر بیان زیبایی‌های نهفته جهان آفرینش است و انسان _ این زیباترین آفریده خدا_ به‌ واسطه الهام گرفتن از زیبایی‌های خلقت جلوه‌های پنهان عالم هستی را به منصه ظهور می‌رساند.

وی افزود: هنرمندان از لحاظ مراتب وجودی در مرتبه‌ای پس از پیامبران و در مصاف علما قرار می‌گیرند با این تفاوت که پیامبران از طریق وحی و هنرمندان به واسطه الهام با عالم غیب پیوند دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در همه فعالیت‌های هنری رسالت اجتماعی، اخلاقی و زیباشناختی هنر نباید نادیده گرفته شود چرا که هنر وظیفه آشتی دادن زمین و آسمان را به عهده دارد.  آن زمان که زبان دانش از این رسالت عاجز می‌شود زبان هنر است که این خلأ را پر می‌کند.

محمد جوروند امیدوار شد؛ سال ٩٧ با همدلی هنرمندان و مسئولان هم چون سال ٩٦ سال موفقیت‌ها و سال شکوفایی هنر تئاتر استان باشد و گفت: از مهمترین دستاوردهای هم‌اندیشی، هم‌دلی و تلاش در سال ٩٦ احداث ٤ پلاتو در اهواز است.

در پایان مراسم ضمن رونمایی از فعالیت‌ها و جشن‌های هفته هنرهای نمایشی از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان از محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پیشکسوتان و فعالان عرصه تئاتر خوزستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز