خبرگزاری کار ایران

فراخوان نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی استان خوزستان منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۳۷۷

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی استان خوزستان در شهرستان آغاجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد جوروند ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مشارکت انجمن‌های ادبی و فرهنگی، هنری شهرستان آغاجاری در اردیبهشت ماه ٩٧ فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش نقالی و شاهنامه‌خوانی در گستره استانی و در رده سنی نوجوانان و بزرگسالان در این شهرستان برگزار خواهد شد.

جوروند با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره را کشف استعدادها و ظرفیت‌های استان خوزستان در زمینه نقالی و شاهنامه‌خوانی و تشویق جوانان به این هنر و شناخت اندیشه‌های حکیم ابوالقاسم فردوسی برشمرد و افزود: گسترش بیش از پیش فرهنگ پهلوانی و قهرمانی با روایت داستان‌های غرورآفرین شاهنامه فردوسی و تجلیل از تلاشگران و پیشکسوتان عرصه نقالی و شاهنامه‌خوانی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شرایط ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره یادآور شد: آثار هنرمندان در قالب لوح فشرده به صورت صوتی و تصویری به مدت ١٢ دقیقه و با کیفیت بالا به همراه مشخصات کامل شرکت‌کننده و احیانا همراهان فنی وی تا تاریخ ١٥ اردیبهشت ماه ٩٧ به پست الکترونیکی دبیرخانه جشنواره به آدرس Akbar.mamoyi١٣٩٥@gmail.com و یا به نشانی: آغاجاری، میدان حافظ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آغاجاری ارسال شود.

وی در ادامه افزود: شرکت در دو بخش نقالی و شاهنامه‌خوانی جشنواره برای شرکت‌کنندگان بلامانع بوده و هیات داوران در هر دو بخش و رده سنی به سه برگزیده نهایی لوح تقدیر و جوایز نفیس اهدا خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: شرکت‌کنندگان در صورت ارائه اثری ترکیبی (موسیقی و ....) باید با دبیرخانه جشنواره هماهنگی کنند، همچنین منتخبان می‌توانند از لباس‌های محلی و اصیل ایرانی در روز اجرا در جشنواره استفاده کنند.

لازم به ذکر است: عدم حضور در بخش پایانی جشنواره ( در صورت برگزیده شدن ) به منزله انصراف از شرکت درجشنواره تلقی و فرد دیگری با نظر هیات داوران جایگزین خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز