خبرگزاری کار ایران

آزادپور خبر داد:

دانشکده علوم پزشکی آبادان مجهز به فلوسیتومتری شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۸۳۷

سرپرست آزمایشگاه های معاونت آموزش،تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان، گفت: دانشکده علوم پزشکی آبادان موفق به خرید دستگاه پیشرفته فلوسیتومتری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، آزادپور اظهار داشت: با حسن‌نیت مدیران و مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان و با پیگیری آموزنده، طاهری، نوری و مشارکت و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند این دستگاه خریداری شد.

وی با اشاره به تجهیز آزمایشگاه تحقیقات این دانشکده به دستگاه فلوسیتومتری BDFACScanto، افزود: امید است این اقدام که برگ زرینی به افتخارات این دانشکده افزوده است، موفقیت­‌های پژوهشی و بالینی گسترده‌ای را برای دانشکده به ارمغان بیاورد.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: از خصوصیات منحصربه فرد دستگاه فلوسیتومتری BDFACScanto، که آن را متمایز می­کند، دقت و حساسیت بالا و همچنین بررسی همزمان چندین و چند مارکر موثر در تشخیص انواع سرطان‌ های خونی، لنفوم، تشخیص بیماری‌ های نقص ایمنیSCID,CVID,HIV... و به دنبال آن تشخیص قطعی­ تر انواعی از بیماری‌ها است.

وی گفت: این دستگاه تنها 2 نمونه مشابه کشوری دارد و چنین اقدام بزرگی شهرستان آبادان را قادر می‌سازد تا درصدد رفع نیاز های بالینی خود و شهرستان­ های همجوار جهت تشخیص آسان و سریع بیماران مبتلا به انواع سرطان باشد.

آزادپور عنوان کرد: خرید دستگاه یاد شده موجبات برداشته شدن هزینه ­های هنگفت رفت و آمد و اقامت در شهرهای دیگر را از دوش بیماران دردمند فراهم میآورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز