خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

مدیران عامل بومی و ناکارآمد باعث افت تیم‌های خوزستانی هستند/ نکونام موضعش با تیم ملی را شفاف بیان کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۰۰۷

امین یزدانی در واکنش به گزارش ایلنا مبنی بر جایگاه نامناسب نمایندگان فوتبال خوزستان در جدول لیگ برتر، دلایل این وضعیت را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، این کارشناس فوتبال به خبرنگار ایلنا گفت: متأسفانه بیشترین دلیل عدم نتیجه‌گیری سه نماینده فوتبال خوزستان در لیگ برتر، ناشی از عملکرد ضعیف مدیران عامل این سه باشگاه است.

وی یکی از دلایل نتایج ضعیف اخیر فولاد را، به هم ریختن تمرکز این تیم توسط فدراسیون فوتبال با مطرح کردن حضور نکونام در تیم ملی عنوان کرد که به‌رغم اعلام مخالفت مدیرعامل این تیم، کماکان اخبار ضدونقیض به گوش می‌رسد که اینجا می‌بایستی گرشاسبی از نکونام می‌خواست که صریحا موضع خود را اعلام کرده تا آرامش به تیم برگردد که متأسفانه این کار انجام نشد و همین مسئله اصلی‌ترین عامل ناکامی‌های اخیر فولاد به‌حساب می‌آید.

امین یزدانی در خصوص تیم فوتبال صنعت نفت نیز بیان کرد: اینها ابتدا رضا پرکاس را به‌عنوان سرمربی به کار گرفتند، سرمربی ای که با نگاه و دانش فوتبال آلمان، می‌خواست یک تیم صاحب‌سبک برزیلی را هدایت کند.

وی ادامه داد: هرچند این انتخاب از اول مناسب نبود، ولی مدیرعامل و هیأت‌مدیره عجول صنعت حاضر نشدند حداقل به پرکاس تا نیم‌فصل فرصت بدهند تا شاید بتواند برنامه خود را به سمت نتیجه‌گیری پیش ببرد.

یزدانی ادامه داد: برداشتن پرکاس دومین اشتباه آنان بعد از اشتباه اولشان بود و انتخاب فیروز کریمی، سومین اشتباهشان، زیرا این مربی مدت‌هاست که بیشتر روی کنفرانس‌های خبری با چاشنی شومنی تمرکز داشته و کمتر شاهد تأثیرگذاری فنی او در تیم‌هایش بوده‌ایم، به‌خصوص تیمی را که خودش نبسته باشد. کریمی کارنامه درخشانی دارد، ولی فوتبال امروز با آن دوران که او با پاس قهرمان آسیا شد، تفاوت‌های بنیادی پیدا کرده است و بهتر بود از یک مربی جوان بومی و با دانش روز برای جایگزینی پرکاس استفاده می‌شد.

این تحلیل‌گر فوتبال، همین مشکلات را برای نفت مسجدسلیمان نیز صادق دانست و گفت: نفت شروع خوبی داشت، هم خوب بازی می‌کرد و هم خوب نتیجه می‌گرفت؛ ولی متأسفانه این تیم نیز بعد از بازی با پرسپولیس، در یک اقدام غیرحرفه‌ای توسط مدیرعاملش، تمرکز لازم را از دست داد و حاشیه‌هایی را برای خودش به وجود آورد.

یزدانی در خصوص موضوع فوق، بیان نمود: ورود به مباحث داوری و فنی جزو وظایف مدیرعامل نیست، معمولا در چنین مواقعی که اعتراض به داوری وجود دارد، سرمربی یا مربی اظهارنظر می‌کنند و چون اینها به‌صورت مستقیم با بازیکنان در ارتباط هستند، به‌خاطر کاستن از بار منفی جو به وجود آمده، بازیکنان را توجیه می‌کنند که این صحبت‌ها برای عدم تکرار این اشتباهات در بازی‌های آتی بود و اصولاً برای ایجاد بار روانی بر متولیان فوتبال است. ولی اینکه یک مدیرعامل جایگاه خود را به حدی پایین بیاورد و وارد مباحث کوچک ولی چالش‌برانگیز شود، این اصلا حرفه‌ای نیست و نتیجه آن می‌شود که تمرکز کادر فنی و تیم به هم بریزد.

امین یزدانی در پاسخ به علت کمتر استفاده کردن از بازیکنان بومی استان توسط تیم‌های حاضر در لیگ برتر و یک، گفت: این هم یکی از بدسلیقگی‌های مسئولان تیم‌ها و عدم شناختشان از استعدادهای نهفته در استان است، اگر به لیگ یک نگاه کنید، به دو استقلال برمی‌خورید، یکی استقلال ملاثانی و یکی هم استقلال خوزستان، اولی با اعتماد به بازیکنان بومی و با کمترین هزینه یکی از کاندیداهای صعود به لیگ برتر است، و دومی تماما با تکیه بر بازیکنان غیربومی، با وضعیت مالی بهتر، در میانه جدول قرار دارد. اینجاست که کیفیت بازیکنان خوزستانی نسبت به بازیکنان ورودی از نقاط دیگر نمود بهتری پیدا می‌کند. درست مانند دو قهرمانی فولاد و یک قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر با تکیه بر بازیکنان بومی. 

وی افزود: فوتبال حرفه‌ای است، ما نمی‌گوییم بازیکن خارج از استان جذب نکنید، ولی حداقل بازیکنانی که جذب می‌کنید باید یک سر و گردن از بازیکنان خودمان بالاتر باشند. خوزستان را نباید حیاط‌خلوت بازیکنان پا به سن گذاشته و بی‌کیفیت کنیم.

یزدانی در پایان گفت: اشتباهات داوری، بدشانسی، مصدومیت بازیکنان مواردی هستند که برای تمام تیم‌ها وجود دارد و نمی‌تواند بهانه‌ای برای مربیان در توجیه نتایج ضعیف باشد، ولی خوشبختانه با توجه به تعطیلی پیش رو، فرصت مناسبی برای نمایندگان فوتبال خوزستان به وجود آمده تا با شناخت نقاط ضعف خود، آمادگی لازم برای قرار گرفتن در رده‌های بالای جدول که شایسته فوتبال این استان است را مهیا نمایند.

گفت‌وگو: ذوالفقار شریعت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز