خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از امین یزدانی؛

جدال نفس گیر مورایس و نکونام در فولادشهر/تقابل غول‌ها در هفته چهارم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۶۵۷

امین یزدانی(کارشناس فوتبال) در یادداشتی نوشت: دو تیم سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان که از جمله پرافتخارترین تیم های شهرستانی لیگ برتری فوتبال کشورمان بشمار می روند، روز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ در هفته چهارمِ فصل جاری لیگ برتر کشور، قرار است در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف همدیگر بروند.

نکته قابل توجه دو تیم سپاهان و فولاد در بازی مقابل دو تیم گل گهر و تراکتور در هفته گذشته، آسیب پذیر نشان دادن دفاع تیمی و شکننده و‌ لرزان بودن خطوط دفاعی آنها بود که این گرا و نشانه را به دیگر تیم ها داد که چنانچه این دو تیم اندکی باز‌، بازی کنند، خطوط دفاعی مستحکم سابقشان به پاشنه آشیل آنها تبدیل می شود.

هر دو مربی تقریبا از سبک بازی و تفکرات تاکتیکی نزدیک و شبیه به همدیگر استفاده می کنند، چنین شباهتی ممکن است که این بازی را برای تماشاگران و بینندگان تلویزیونی سرد و‌ کسل کننده کند، مگر آنکه یکی از تیم ها زودتر به گل برسد.

سازماندهی منظم خط دفاعی از طریق بستن شکاف ها و روزنه ها و شیفت شدن ها با برنامه و در ادامه پس از قطع توپ و توپ گیری با استفاده از ضد حملات مهلک با استفاده از بازیکنان سرعتی خطوط جلویی با کمترین لمس توپ و اقدام به فروپاشی دروازه رقبا ازجمله برنامه های ویژه هر دو سرمربی است.

شیوه و روش بازی فوق در چند بازی اخیر دو‌ تیم را از طریق تفکرات و اندیشه های تاکتیکی مورایس و نکونام بارها دیده ا یم و همین مورد ممکن است که هر دو مربی را ناچار کند که از یک بازی بسته و محتاطانه استفاده کنند و برای رسیدن به گل در انتظار اشتباهات همدیگر باشند.

مورد بعدی این بازی حساس و مهم، بهره گیری هر دو مربی از شروع مجددها است که می تواند در بن بست های تاکتیکی، بهترین راهکار ممکن جهت رسیدن به دروازه یکدیگر باشد که نکونام در این فاکتور بر مورایس چربش و برتری دارد، زیرا او شناخت بهتری از بازیکنان خود و حریف داشته و از طرفی بخوبی بر فضای حاکم بر فوتبال کشور و تیم سپاهان‌ اشراف دارد. موردی که مورایس به دلیل عدم آشنایی کامل از فوتبال کشور، فاقد آن است.

این بازی مهم و حساس، غیرقابل پیش بینی است و احتمالا می تواند آبستن حوادث بسیاری باشد، زیرا تیمی برنده این حساس ترین بازی هفته چهارم می شود که کمتر اشتباه کرده، از موقعیت ها بهتر استفاده کند، اسیر احساسات کاذب نشود، بخوبی از هوش هیجانی خود استفاده کرده و‌ در نهایت، حساب شده و منطقی فوتبال بازی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز