خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

کرونا و تثبیت مثبت یک قانون کلیدی در فوتبال جهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۵۲۲

کارشناس فوتبال خوزستان معتقد است که گرچه دوران کرونا مصیبتی بزرگ بر جهانیان به دنبال داشته، اما باعث یک اتفاق مثبت در فوتبال شده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امین یزدانی در این خصوص گفت: گرچه شیوع و گسترش بیماری مرگبار، خطرناک و مهلکِ کرونا از نوع کووید ۱۹، جان عزیزان بسیاری از خانواده‌ها در جهان را گرفت و داغ سنگینی بر قلب‌های مردم سراسر گیتی برجای گذاشت و صدمات، خسارات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر اقتصاد جهانی وارد کرد و سبب شد جهان تا مدت‌های مدیدی به دو دوره پیش از کووید ۱۹ و پس از آن تقسیم شود، اما تنها مورد مثبت آن را که می‌توان در فوتبال جهان مشاهده کرد، تثبیت ۵ تعویض آن‌هم در سه وقت مختلف برای تمامی تیم‌های باشگاهی و ملی در طول نود دقیقه بازی فوتبال است.

این تحلیلگر فوتبال، افزود: قانون ۵ تعویض، در ادامه می‌تواند کمک شایانی به مربیان و بازیکنانِ تیم‌های فوتبال در تورنمنت‌ها و لیگ‌های مختلفی در نقاط گوناگون جهان کند تا بازیکنان از زیر فشار وحشتناکی که در هر سه الی چهار روز بازی در رقابت‌های مختلفی که متحمل می‌شوند، نفس راحتی بکشند و ریکاوری آنها برای ادامه یک فصل فرسایشی را تسهیل کند. بدین ترتیب آسیب‌ها و مصدومیت‌ها نیز کمتر می‌شوند و ضمن اینکه بر کیفیت بازی‌ها افزوده می‌شود، تعداد بیشتری از بازیکنانی که به نیمکت چسبیده‌اند نیز فرصت بازی و دیده شدن پیدا می‌کنند.

یزدانی در پایان از مسئولین فدراسیون جهانی فوتبال خواست تا در ادامه و پس از پایان این دوران شوم کرونایی، با تثبیت قانون ۵ تعویض، در تاریخ فوتبال جهان اتفاق مثبتی را رقم بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز