خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا عنوان شد؛

انتقاد کارشناس فوتبال خوزستان از موج تخریب علیه جعفر سلمانی/ملی پوش خوزستانی با توانایی هایش در پستِ غریبه بکار گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۹۲۷

جعفرسلمانی وینگر جوان و شادگانی فوتبال کشورمان پس از دیدار تیم ملی ایران برابر سوریه که منجر به کسب سه امتیاز بازی‌ به نفع تیم ملی کشورمان شد، غیر منصفانه مورد تخریب برخی سایت های مغرض قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از خوزستان، در همین خصوص، امین یزدانی کارشناس و تحلیلگر شناخته شده فوتبال، به خبرنگار ایلنا گفت: این موج تخریب علیه پسر شایسته سرزمین فوتبالی خوزستان، از سوی برخی سایت های معلوم الحال که سلمانی هیچگاه زیربار مصاحبه و دلالان آنها نرفته بود، صورت گرفت و متاسفانه یکی از به اصطلاح پیشکسوتان استقلال که گویی با فرهاد مجیدی مشکل دارد و پیش از این، آکادمی این باشگاه را از او گرفته بودند نیز با حمله به سلمانی و تعریف و تمجید از چند بازیکنی که تحت هیچ شرایطی در حد و اندازه های خود ظاهر نشده بودند، تمام کاسه کوزه های اخراج خود از آکادمی استقلال را بر سر جعفر سلمانی شکست، تا به خیال خام خود از کسانی که جعفر را جذب استقلال کرده اند، انتقام گرفته باشد.

پیشکسوت فوتبال خوزستان، افزود: این آقای به اصطلاح کارشناس نمی داند که پست تخصصی سلمانی وینگر چپ و معکوس و حتی فولبک چپ است و نه پستی بنام فولبک راست!، اگر در این میان انتقادی وجود دارد، باید آن را متوجه سرمربی تیم ملی کرد، نه سلمانی.

یزدانی ادامه داد: متاسفانه هنوز در فوتبال ما پستی بنام فولبک معکوس جا نیفتاده و دراگان، کم کم در صدد استفاده از چنین پستی در تیم ملی است. پستی که گواردیولا از کانسلو در منچستر سیتی و‌ پیرلو از دنیلو در یوونتوس بارها استفاده کرده بودند. حتی مانچینی از اسپیناتزولای راست پا در سمت چپ خط دفاعی تیم ملی ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ استفاده کرده بود، البته با وظایفی تهاجمی تر. 

یزدانی با اشاره به بازی شب گذشته تیم ملی کشورمان، گفت: مگر در بازی مقابل سوریه به جز دو مدافع میانی و عزت الهی، کدام بازیکن در حد و اندازه هایش بازی کرد و ظاهر شد؟ اگر همه خوب بودند و فقط جعفر بد بود، چرا همه از شکل و‌ شیوه بازی تیم ملی ابراز نارضایتی کردند و حتی خودِ بازیکنان نیز از عملکردشان ناراضی بودند؟. شما فکر کنید میلاد محمدی یا حاج صفی و‌ امیری در پست فولبک راست بکار گرفته شوند، آیا عملکردشان بهتر از جعفر سلمانی خواهد بود؟ به طور قطع، پاسخ منفی است.

تحلیلگر خوزستانی فوتبال در خصوص تاکتیک سرمربی تیم ملی، بیان نمود: نکته مهمی که در تفکرات اسکوچیچ به چشم میخورَد، عدم ریسک پذیری اش در نیمه اول است. دراگان هیچگاه در نیمه نخست و در چنین دیدارهایی اجازه شرکت ۲ فولبک خود بشکل همزمان در فاز هجومی را نمی دهد، مگر اینکه ناچار باشد که حتما سه امتیاز را بگیرد یا شرایط بازی چنین موردی را ایجاب کند، کاری که مائوریتسیو ساری در تیم هایش انجام می دهد.

وی ادامه داد: سلمانی تمامی وظایفی را که اسکوچیچ در نیمه نخست از او خواسته بود انجام داد و هنگامی که دراگان می خواست دو کانال کناری اش در فاز تهاجمی را به صورت همزمان بکار بگیرد و بنوعی فعال کند، صالح حردانیِ رونده بجای سلمانیِ ایستا را وارد بازی کرد و بدین شکل از آن مسیر هم به گل رسید. اگر بصورت ریز به تاکتیک اسکوچیچ در نیمه اول توجه کرده باشید، هنگامی که امیری به شکل کامل در فاز تهاجمی قرار می گرفت، سلمانی اندکی به داخل زمین خودی و نزدیک به کنعانی زادگان‌ متمایل می شد تا بدین ترتیب از شکل گیری ضد حملات سوری ها جلو گیری شود.

یزدانی در خصوص موج تخریبی علیه بازیکن با اخلاق و توانمند خوزستانی، بیان کرد: انتقادِ منصفانه همراه با راهکار، همیشه باعث رشد و پیشرفت بازیکنان و‌ کل مجموعه تیم می شود، اما تمام کاسه کوزه ها را به علل واهی و سهم خواهی، بر سر یک بازیکن شکستن، دور از انصاف است، آن‌هم بازیکنی که حاضر است خود را فدای تاکتیک تیم و مربی کند. برخی رسانه های زرد و کارنشناسان چقدر باید وجدان کاری خود را زیر پای بگذارند تا خوب بازی نکردن و اشکالات فنی تیم ملی مقابل سوریه را تنها در کوبیدن بازیکنی بکار گیرند که در پست تخصصی اش بکار گرفته نمی شود و به هیچ کسی و هیچ سایتی باج نمی دهد و یا وسط دعوای یک به اصطلاح کارشناس با مجموعه تیم سابقش، گیر کرده باشد!

امین یزدانی در پایان، گفت: خوشبختانه مردم ما به اندازه ای از درک و شعور فوتبالی رسیده اند که هم بهترین کارشناس اند و هم بخوبی بر مسند قضاوت تکیه زده اند و اینگونه سخنان مغرضانه راه به جایی نخواهد برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز