خبرگزاری کار ایران

کارشناس فوتبال خوزستان در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

از بین رفتن جذابیت فوتبال با پدیده شوم نتیجه گرایی/فوتبال دولتی باندبازی و رانت خواری به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۲۹۴

کارشناس فوتبال خوزستان دلیل از بین رفتن جذابیت فوتبال را پدیده شوم نتیجه‌گرایی دانست و گفت: چنین شکلی از فوتبال نتیجه‌ فوتبال دولتی است که به همراه خود دلالی، باندبازی و رانت‌خواری را یدک می‌کشد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امین یزدانی در خصوص دلایل از بین رفتن کیفیت و جذابیت فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل جذابیت رشته پرطرفدار فوتبال در سراسر جهان، ارائه و نمایش روحبخش و‌چشم نواز، فوتبالی زیبا و تهاجمی است که باعث می‌شود هواداران فراوانی راهی ورزشگاه‌ها و نشستن پای گیرنده‌های تلویزیونی شوند.

وی با ابراز تاسف از اینکه فوتبال کشور به دلیل ماهیت دولتی‌اش موجب شده مدیران و مربیان برای حفظ صندلی های خود به فوتبال نتیجه گرا، سرد و‌ کسل کننده روی بیاورند، افزود: هر هفته شاهد هستیم تعداد گل‌های رد و بدل شده، کم و کمتر می‌شوند؛ ازطرفی روز به روز مربیان فوتبال کشور فقط به فوتبال دفاعی، بسته و فشرده روی می‌آورند و متاسفانه اکثر آنها فقط برای نباختن و گرفتن حداقل یک امتیاز، گام به زمین می‌گذارند.

کارشناس فوتبال خوزستان گفت: کسب نتایج اقتصادی، نمایش فوتبالی بی کیفیت و‌ کسل کننده ‌و فقر شدید گلزنی در فوتبال ما به جز عوامل فوق با زمین های بی کیفیت، عدم حضور تماشاگران، مشکلات مالی و زیرساختی و ارائه فوتبالی واکنش گرا از سوی بسیاری از مربیان فوتبال کشور نیز ارتباط تنگاتنگی دارد.

 وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: به همین علت، بیشتر علاقه مندان و عاشقان فوتبال کشورمان در حسرت فوتبالِ زیبا، سرعتی و تهاجمی دهه های۵۰، ۶۰ و ۷۰ هستند و این نشانه بسیار خطرناکی بوده چرا که ممکن است این رشته جذاب، زیبا و مردم پسند را در کشورمان تحت تاثیر قرار دهد و مردم را روز به روز از فوتبال، این عشق ابدی دورتر کند.

یزدانی بیان کرد: اولویت مدیران و برنامه ریزان فوتبال در تمامی کشورهای صاحب فوتبالِ جهان‌ روی آوردن به فوتبالی زیبا، تهاجمی و پر گل است تا بتوانند خیل وسیعی از مردم علاقه‌مند را به سمت این صنعت سودآور سوق و سر و سامان دهند.

وی تصریح کرد: مدیران و به اصطلاح متخصصان و‌ کارشناسان فوتبال کشورمان هیچ برنامه‌ای برای رشد و توسعه فوتبال داخلی ندارند و به نظر می‌رسد مسئولان فوتبال کشور این رشته ورزشی را فقط باری به هر جهت اداره می‌کنند و مثالِ "سال به سال دریغ از پارسال" در تمامی زمینه‌های فوتبال کشور واقعیت دارد.

کارشناس فوتبال خوزستان عنوان کرد: ارائه فوتبالی مبتنی بر شیوه‌های منسوخ و خسته کننده‌ی دفاعی یا همان فوتبال واکنش‌گرا برای مربیان راحت تر، ساده تر و کم زمانبرتر از بکار‌گیری فوتبالیِ کنش گرا، پر ریسک و مبتنی بر سبک‌های مدرن و تاکتیک‌های تهاجمی بروز جهان بوده چرا که ارائه فوتبالی هجومی نیاز به ثبات، دانش بالا، شجاعت، جسارت و ریسک پذیری دارد که متاسفانه اکثر مربیان فوتبال ما از ارائه آن واهمه دارند.

وی در ادامه مطلب فوق تشریح کرد: در فوتبال ما ثبات مدیریتی (به دلایل دولتی بودن آن) به ندرت دیده می‌شود و به دنبال آن، ثبات را بر روی صندلی مربیان نیز نخواهیم دید؛ اما با همه این تفاصیل، مردم به عشق فوتبالی هجومی، زیبا و پر گل به این پدیده جهان شمول می نگرند.

یزدانی تصریح کرد: چنین شکلی از فوتبال، نتیجه‌ محتوم فوتبال دولتی است که به همراه خود دلالی، باند بازی و رانت خواری را یدک می کشد؛ تا زمانی که باشگاه‌های ما با چنین ساختار غلط، معیوب و عقب مانده‌ای به فعالیت خود ادامه دهند، فوتبال باشگاهی ما راه به جایی نخواهد برد.

یزدانی در پایان با توجه به ذات و استعداد ناب فوتبال خوزستان از مربیان نمایندگان استان در لیگ های مختلف فوتبال خواست تا با بهره گیری از این توانمندی، تاکتیک هجومی را با توجه به تکنیک سرشار بازیکنان خوزستانی در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز