خبرگزاری کار ایران

سالانه ۹۰ هزار ازدواج در خراسان رضوی ثبت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۰۹۳

استاندار خراسان رضوی گفت: سالانه طبق آمار ۹۰ هزار ازدواج در استان صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، یعقوبعلی نظری در نشست ستاد حمایت از خانواده و جمعیت استان با اشاره به اینکه هر اقدامی نیازمند طراحی و برنامه‌ریزی است، اظهار کرد: بر اساس وضعیت موجود و آمار، باید یک هدف‌گذاری داشته باشیم تا آمار مسئله ازدواج در استان افزایش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در گام نخست باید کانون خانواده را حفظ کنیم، افزود: ضمن حفظ کانون خانواده و جلوگیری از طلاق باید رویش حداکثری در مسئله ازدواج داشته باشیم.

وی خطاب به اعضای کمیته مردمی ستاد حمایت از خانواده و جمعیت خراسان رضوی تاکید کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در رویش ازدواج نقش‌آفرینی و اثرگذاری داشته باشد، این کمیته است. لذا با تشویق و ترغیب، میانجیگری، ارتباط و مشارکت خیرین می‌توان این مهم را رقم زد.

نظری عنوان کرد: برای کاهش مسئله طلاق و ریزش آن در استان از بستر مردمی و تشکل‌های فعال در این عرصه باید کمک گرفت و اینچنین به موضوع ورود پیدا کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ پایگاه مردمی خواهر در استان وجود داد، تصریح کرد: سالانه طبق آمار ۹۰ هزار ازدواج در استان صورت می‌گیرد. در این راستا اگر این پایگاه‌ها هر ماه مقدمات آغاز زندگی مشترک یک زوج را فراهم کنند، آنگاه به طور مثال ۲۵ هزار ازدواج بیشتر در سال محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: کمیته بهداشت و درمان در این حوزه باید تحلیل جمعیتی و آماری داشته باشد تا متناسب با آن تصمیم گیری‌های مقتضی صورت گیرد.

نظری در ادامه به راهبرد مدیریتی استان پرداخت و اظهار کرد: همواره در بحث مدیریتی استان سه راهبرد اساسی را دنبال می‌کنیم. نخست آن است که اجازه ندهیم التهابی ایجاد شود. دوم اینکه عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم. همچنین سومین راهبرد ما این بوده که امکان جهش را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز