خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

کاهش ۴۵ درصدی ابتلا به تب‌ مالت در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۲۲۸

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار مبتلایان به بیماری «بروسلوز» یا تب مالت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در خراسان رضوی طی دو سال اخیر کاهش حدود ۴۵ درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، ناصر امینی در این خصوص گفت: میزان ابتلا به تب مالت طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از سه هزار و ۷۱۶ نفر به ۲ هزار و ۴۴ مورد کاهش یافته است که ۵۷ درصد از مبتلایان مرد و ۴۳ درصد زن بودند.

وی افزود: این در حالی است که روند ابتلا به بیماری تب مالت طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایشی بوده و از هزار و ۵۷۹ نفر به سه هزار و ۷۱۶ نفر افزایش یافته است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشترین میزان بروز تب مالت به ترتیب در شهرستان‌های کوهسرخ، سرخس، فریمان، کلات، باخرز، تایباد، درگز، رشتخوار، خواف، قوچان، خلیل آباد، بردسکن، کاشمر، گلبهار، چناران، طرقبه شاندیز و مشهد گزارش شده است.

امینی افزود: از نظر شغلی نیز بیشترین مبتلایان زنان خانه‌دار و در رتبه بعدی دامداران و کشاورزان بوده‌اند.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری نیز تعداد بیماران مبتلا به تب مالت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۴۸۸ نفر گزارش شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز