خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل قطاری شهری مشهد خبر داد؛

تعمیرات اساسی ۱۱ واگن‌ قطار شهری مشهد به پایان رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۷۵۸

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد گفت: در سال جاری از مجموع ۶۰ واگنی که در اختیار داشتیم تعمیرات اساسی ۱۱ واگن‌ را به پایان رساندیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، مجتبی زمانیان وحیدی در مراسم آیین رونمایی از اتمام فرآیند تعمیرات اساسی ۱۱ واگن خط یک قطارشهری مشهد اظهارداشت: هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است و ما از طرف شهرداری مشهد وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن به شهروندان خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با بیان اینکه تعمیر و‌نگهداری خطوط و واگن ها از اهمیت زیادی‌ برخورد‌ار است، افزود: تحریم‌های ظالمانه در همه حوزه‌ها اثرگذار بوده است. سال ۱۳۹۴ پیرو منویات رهبرانقلاب موضوع مهندسی معکوس و تولید قطعات ساخت داخل‌ در دستور کار قرار گرفت. از سال ۱۳۹۶ شاهد تولید قطعات بودیم و امروز بعد از هفت سال توانستیم ۱۵۰ قطعه و ۳۰۰ قطعه را تجهیز و ۲۰ دستگاه را مهندسی معکوس کنیم و ۱۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین ۲ دستگاه ثبت اختراع شده است و بحث خدمات مهندسی را توانسته‌ایم بومی سازی کنیم و از مجموع ۶۰ واگنی که در اختیار داشتیم در سال جاری تعمیرات اساسی ۱۱ واگن‌ را به پایان رساندیم.

زمانیان وحیدی اذعان کرد: هشت‌میلیارد تومان صرفه جویی در زمینه خدمات و در زمینه مهندسی  نیز ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد حاصل همکاری خود بین دانشگاه‌های فردوسی و شریف را تعدادی سند تدوین شده دانست و افزود: امروز به صورت نمادین ۲ سند رونمایی‌ شد.

وی از اتمام فرآیند تعمیر اساسی ۱۱ دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد اظهارداشت: در سال ۱۳۷۹ عملیات اجرایی خط یک آغاز شد و همزمان با ادامه عملیات خط یک از سال ۱۳۸۷ عملیات خط دو آغاز شد و در ۱۲ سال پیش مثل چنین روزی خط یک مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز