خبرگزاری کار ایران

اختصاص تسهیلات ویژه گردشگری به مشهد/ اپلیکیشن‌های گردشگری طراحی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۲۶۶

سرپرست شرکت گردشگری شهرداری مشهد از اختصاص تسهیلات ویژه گردشگری به این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مرتضی گواهی در این خصوص اظهار داشت: آنچه در مشهد همواره اولویت و محور است؛ حرم علی ابن موسی الرضا است و تمامی فعالیت‌ها حول این محور می‌چرخد.

سرپرست شرکت گردشگری شهرداری مشهد افزود: قطعا تمامی تلاش‌ها و تمهید زیرساخت‌ها متوجه خدمت‌رسانی شایان به زائران بارگاه منور رضوی است و در این زمینه دستگاه‌های مختلف فعالیت دارند.

گواهی عنوان کرد: از سوی دیگر مسأله اقتصاد زیارت و ماندگاری زائر دو امر مهمی است که در زیرمجموعه خدمت‌رسانی به زائران مطرح است.

وی تصریح کرد: معتقدیم گردشگری یک امر ثانویه و در عین حال بهترین مکمل برای مقوله زیارت در مشهد است که می‌تواند بازچرخانی مناسبی در اقتصاد زیارت مشهد ایجاد کند و از سوی دیگر به ماندگاری زائر در مشهد کمک شایانی کند.

سرپرست شرکت گردشگری شهرداری مشهد اظهار داشت: در حاشیه برپایی نمایشگاه گردشگری تهران قول‌های مساعدی از سوی وزیر کشور برای شهر مشهد اخذ شد و قرار شد بسته‌های مشوق گردشگری برای این شهر تعریف شود تا به ماندگاری زائر کمک کند.

گواهی تصریح کرد: علاوه بر این در بازدید وزیر ارتباطات از غرفه گردشگری مشهد قرار شد اپلیکیشن‌های کاربردی گردشگری متناسب با نیاز شرکت طراحی شود تا زائران در هنگام حضور و تشرف در مشهد دچار سرگردانی نشوند.

وی افزود: شهر مشهد براساس آمارها سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر است و بخشی از این زائران نیز زائر بین‌المللی هستند و می‌توان از این ظرفیت برای شکوفایی اقتصاد زیارت در مشهد با بهره‌گیری از جاذبه‌های گردشگری بهره گرفت.

سرپرست شرکت گردشگری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های گردشگری مناسبی به ویژه در محلات شهر مشهد وجود دارد که بسیاری از مجاوران مشهدی نیز از آن بی خبر هستند و زائران نیز در هنگامه تشرف می‌توانند از این زیرساخت‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز