خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گردشگری شهرداری مشهد مطرح کرد؛

اشتغال‌آفرینی و توسعه با توجه به حوزه گردشگری و زیارت در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۹۹۸

مدیرعامل شرکت گردشگری شهرداری مشهد گفت: در کنار این حرم مطهر رضوی، زیرساخت‌ها و فرصت‌های گردشگری بسیاری داریم که با بهره‌گیری از آنها می‌توان در جهت رونق بیش از پیش اقتصاد استفاده کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت گردشگری شهرداری مشهد مقدس با علی شیرمحمدی، شهردار منطقه ۵ دیدار و گفت وگو کردند.

مرتضی گواهی، مدیرعامل شرکت گردشگری شهرداری مشهد در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از همکاری صمیمانه شهرداری منطقه ۵، به تشریح ظرفیت‌های موجود در منطقه و همچنین چگونگی استفاده و بهره‌وری از آنها پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مقوله مهم گردشگری، گفت: تاثیر و اثرگذاری صنعت گردشگری بر اقتصاد، بر هیچکس پوشیده نیست و با تکیه بر این ظرفیت بی‌بدیل می‌توان گام‌های مهمی به ویژه در حوزه اشتغال‌آفرینی برداشت.

گواهی حضور سالانه بیش از ٣٠ میلیون زائر در مشهد را فرصت بی‌بدیلی دانست که به برکت وجود بارگاه منور رضوی ایجاد شده و افزود: محوریت و مرکزیت مشهد، حرم مطهر امام‌رضا(ع) است و در کنار این مضجع قدسی، زیرساخت‌ها و فرصت‌های گردشگری بسیاری داریم که با بهره‌گیری از آنها می‌توان در جهت رونق بیش از پیش اقتصاد استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: کارگروهی متشکل از کارشناسان شرکت گردشگری و شهرداری منطقه ۵ تشکیل خواهیم داد تا از این طریق بتوان پیرامون احیای ظرفیت‌های گردشگری، بحث و تبادل نظر نمود؛ این اقدام ضمن فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم، موجب رونق گردشگری و اقتصاد پایدار در منطقه نیز می‌شود.

علی شیرمحمدی شهردار منطقه ۵ نیز از آمادگی منطقه برای گسترش تعاملات و همکاری‌ها به منظور احیای ظرفیت‌های گردشگری موجود در منطقه سخن گفت و تصریح کرد: اگر به دنبال رونق اقتصادی و کسب درآمدهای پایدار هستیم، باید توجه ویژه‌ای به حوزه گردشگری داشته باشیم.

سیدابراهیم علیزاده، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم رونق گردشگری در مشهد، اظهارکرد: مشهد به سبب حرم امام‌رضا(ع)، سالانه میعادگاه میلیون‌ها زائر و دلباخته خاندان عصمت و طهارت(ع) است؛ فرصتی بی‌بدیل که باید به بهترین شکل از ابعاد مختلف مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت سودآور و ارزنده محسوب می‌شود، گفت: اساس انتخاب مشهد توسط زائر، وجود بارگاه قدسی رضوی است ولی در علاوه بر این حریم مقدس، فرصت‌های گردشگری و تاریخی بسیار بی‌نظیر دیگری هم در مشهد داریم که باید از ظرفیت آنها بهره گرفت.

علیزاده خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای بهبود شرایط در حاشیه شهر، توانمندسازی اقتصادی ساکنان است؛ بی‌شک، حوزه گردشگری و زیارت یکی از بهترین عرصه‌ها برای اشتغالزایی و به تبع آن، ارتقاء سطح اقتصادی عموم مردم بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز