خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌نامه گردشگری سرآغاز راه شکوفایی فرهنگ شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۵۰۷

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی اصفهان همزمان با هفته فرهنگی اصفهان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، این تفاهم‌نامه سه ساله در جهت همکاری‌های مشترک و استفاده از پتانسیل‌های طرفین برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای در تمام زمینه‌های گردشگری، شهری، ملی و بین‌المللی به امضا رسید.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در نشست امضای این تفاهم‌نامه شهرداری را نهادی اجتماعی و توان‌افزا دانست که باید به گردشگری توجه ویژه‌ای داشته و بسترهای توان‌افزایی در حوزه گردشگری را فراهم کند.

محمد عیدی اظهار داشت: امکان ندارد به توسعه فرهنگی کشور بیندیشیم، اما به توسعه گردشگری فکر نکنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری چند مفروض وجود دارد، افزود: یکی از مفروضات این است که معتقدیم برای کاهش مهاجرت به کلانشهر اصفهان باید سطح دید خود را از افق جغرافیای تعریف‌شدهِ حقوقی کلانشهر اصفهان گسترش دهیم و بر گردشگری مرکزپیرامون انگشت تأکید بگذاریم.

وی اقتصاد گردشگری و فرهنگ را اقتصادی پاک و سبز دانست و بیان کرد: با تقویت گردشگری در جای‌جای استان، انگیزه‌های مهاجرت به مرکز استان کمتر شده و پدیده‌هایی مانند حاشیه‌نشینی هم به مراتب کاهش پیدا می‌کند. از طرف دیگر، در گردشگری پایدار حق داریم از امکانات گردشگری به نفع جامعه امروز بهره ببریم، اما با این شرط که نسل‌های پس از ما نیز در این حق با ما اشتراک دارند و نباید همه چیز را فدا کنیم.

به گفته عیدی اگر گردشگری را به صورت پایدار گسترش دهیم از دل آن، گردشگری خلاق می‌روید و گردشگری خلاق وقتی توسعه می‌یابد که شهرها هویت و ریشه‌های خود را حفظ کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: برای اینکه ما نیز بتوانیم روایت خود از شهر را در تاریخ ثبت کنیم، نیاز داریم موانع توسعه گردشگری اصفهان را با آغوش باز رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درخواست ما از انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های مسافرت هوایی این است که پل ارتباطی اصفهان با جهانی باشد که در رصد شهرداری قرار نگرفته، البته منظور از اصفهان جغرافیای فرهنگی اصفهان است که بستری بسیار گسترده است.

توسعه گردشگری اولویت بسیاری از کشورهای جهان

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه مدت زیادی بود که تمایل داشتیم تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری اصفهان منعقد کنیم، اظهار داشت: برای نخستین بار است که تفاهم‌نامه‌ای در این سطح میان ما و شهرداری منعقد می‌شود.

سید محسن روناسی ادامه داد: متأسفانه تا امروز نتوانسته‌ایم از تمام ظرفیت‌های شهر اصفهان در زمینه گردشگری استفاده کنیم چون در این زمینه به صورت جزیره‌ای و پراکنده عمل شده است. امیدوارم با امضای این تفاهم‌نامه و ریشه‌کن شدن بیماری کرونا که متأسفانه آسیب زیادی به صنعت و صنف ما زده است شاهد بهبود شرایط باشیم و پس از پشت سر گذاشتن این شرایط، این خسارات جبران شود.

وی تاکید کرد: اولویت بسیاری از کشورهای جهان توسعه گردشگری است، اما متأسفانه ما در کشورمان از این موضوع غافل شده‌ایم که امیدوارم شهرداری اصفهان با ظرفیت‌هایی که دارد در کنار 417 دفتر و شرکت مسافرتی در استان بتوانند در حوزه توسعه گردشگری گام‌های موثری بردارند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز با اشاره به نقش تسهیل‌گری شهرداری اصفهان در حوزه گردشگری گفت: شهرداری اصفهان همواره تلاش کرده با بخش‌های گوناگونی که در زمینه گردشگری فعالیت دارند به تفاهماتی برسد که سود آن به شهر و شهروندان اصفهانی و در نهایت به کشور برسد.

علیرضا مساح با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های گردشگری با شهرهای شیراز و یزد و رشت و مشهد در زمینه گردشگری خلاق، ابراز امیدواری کرد با عقد تفاهم‌نامه اخیر نیز بتوان از امکانات بخش عمومی در شهرداری و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری استفاده کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز