خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان خبر داد:

پیش بینی ۲۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی خط یک مترو اصفهان در بودجه ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۶۹

رویکرد قوی شهرداری اصفهان در بودجه سال آینده توجه به مباحثزیست محیطی است، بطوری که ۱۰ درصد بودجه سال ۹۳ شهرداری اصفهان به فضای سبزاختصاص داده شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه غالبا در سازمان ها پژوهش هایی که انجام می شود به کتابخانه می رود ولی سعی کردیم در شهرداری این آسیب را به حداقل برسانیم ادامه داد: بودجه طرح مطالعاتی و پژوهشی این معاونت را ۵/۱۷ میلیارد تومان است که از اقدامات مدیریت برنامه و مطالعات تشکیل اتاق فکر و استفاده از نظرات خبرگان است.

ابوالقاسم گلستان نژاد، با اشاره به فعالیت های این معاونت درپیشبرد اهداف شهرداری اظهار داشت: در حال حاضر۱۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری در سطح شهر ایجاد شده است که تلاش می کنیم همه تقاطع های شهر را به فیبر نوری مجهز کنیم.

وی تصریح کرد: در اردیبشهت ماه عکس برداری به روش دیجیتال از کل شهر اصفهان از جمله منطقه ۱۵ انجام شد و در حال حاضرنقشه هایی از شهر اصفهان با کیفیت بالا در اختیار داریم که نقشه پایه شهر اصفهان محسوب می شود و به زودی تمام اطلاعات شهراز جمله اطلاعات شبکه برق و آب و فاضلاب بر روی نقشه ها پیاده می شود.

گلستان نژاد، اضافه کرد: هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی، ارتقا سطح تحصیلات کارکنان، تشکیل سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان، تشکیل دو سازمان ورزشی و توسعه گردشگری، تهیه سند پیشرفت محلات از دیگر برنامه های شهرداری در سال جاری است که در برنامه سال ۹۳ به ان توجه شده است.

معاون برنامه ریزی، شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۳،۲۸ دی ماه به شورای شهر ارسال می شود ادامه داد: بودجه امسال یک هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان بود که با عدد مبنای بودجه نقدی شهر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سال آینده تعریف شد.

وی تصریح کرد: در بودجه امسال ۷۰۰ میلیارد تومان به صورت غیر نقدی پیشنهاد می شود که جمعا ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه سال آینده می باشد که ۵۰ درصد نسبت به بودجه امسال افزایش یافته است.

گلستان نژاد، گفت: از این ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه سال آینده، یک هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان بودجه عمرانی است که از کل بودجه ۸۵ درصد آن عمرانی و ۱۵ درصد آن جاری است همچنین رشد بودجه نقدی ۳۸ درصد و رشد بودجه غیر نقدی ۱۰۰ درصد است و نیز ۳۳۴ میلیارد تومان بودجه جاری می باشد.

وی افزود: در بودجه امسال سرانه عمرانی هر شهروند ۹۲۴ هزار تومان است که افزایش ۵۱ درصدی نسبت به اسال ۹۲ را نشان می دهد.

گلستان نژاد، با بیان این که بودجه سال ۹۲،۱۰۶ درصد تحقق یافته و بودجه سال ۹۳،۳۰ درصد نسبت به بودجه تحقق یافته افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: برقراری عدالت اجتماعی یعنی کم کردن فاصله مناطق برخوردار و کم برخوردار در ارائه خدمات و توجه ویژه به مناطق محروم در بودجه سال آینده به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است همچنین برای محرومیت زدایی اعتبار ویژه ای در بودجه سال آینده اختصاص داده شده است که با تاکید شهردار و نظر شورای اسلامی شهر ۴۵ میلیارد تومان برای کمک به مناطق کمتر برخوردار قرار داده شده است.

وی محله محوری و توجه به بافت فرسوده و رونق گردشگری را از اولویت های بودجه سال آینده دانست و گفت: بر اساس نظر سنجی صورت گرفته جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود و افزایش نشاط و شادابی از درخواست های مهم شهروندان است به گونه ای که این مهم در افزایش پروژه های نشاط آور در شهر اصفهان تاثیر داشته است.

معاون شهردار اصفهان، بیان داشت: جلب مشارکت بخش خصوصی و استفاده از کار و سرمایه ایرانی، تحقق شهرداری الکترونیک و تکمیل پروژه های نیمه، توجه ویژه به حمل و نقل عمومی و پروژه های زیست محیطی، توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، پروژه های کوچک محله محور شامل لکه گیری آسفالت، ساماندهی پیاده روها، دفع آبهای سطحی با بودجه ۷ میلیارد تومانی، افزایش ۳ برابری بودجه آسفالت معابر، اختصاص بودجه۶۰ میلیارد تومانی آسفالت سطح شهر، احداث، بهسازی، ساماندهی و نوسازی ۱۲۵ کیلومتر پیاده رو را از دیگر برنامه های مهم شهرداری در سال جاری عنوان کرد.

وی ارتقاء طول شبکه معابر از ۹۳۱ کیلومتر به ۹۵۰ کیلومتر، ایجاد۲۴ کیلومتر خیابان در قالب ۳۶ پروژه، اختصاص ۳۰۰ هزار تومان بودجه حمل و نقل، به ازای هر شهروند، احداث۱۶ مرکز ورزشی روباز، ۶ مرکز ورزشی سرپوشیده، ۸ سالن مطالعه و ۸ مرکز علمی و فرهنگی، نصب تاکسیمتر بر روی تمامی ناوگان تاکسیرانی، تکمیل شهربازی رویاها، مرکز همایش های بین المللی و احداثپارک کوهستانی شرق جهت رونق بخشی به گردشگری، احداث۴ خیابان در منطقه ۱۴، احداثکارخانه زباله سوز و ریجکت برای تولید انرژی از زباله هایی که قابلیت تبدیل به کود را ندارند از دیگر فعالیت های شهرداری در سال آینده است.

گلستان نژاد، با بیان اینکه قرار است چهارباغ عباسی به پیاده راه تبدیل شود و طرح آن نیز آماده شده ولی عملیات اجرایی آن بعد از مشخص شدن وضعیت مترو و ایستگاههای آن در این محدوده، آغاز می شود ادامه داد: احداثتقاطع غیرهمسطح در میدان استقلال در سه سطح از دیگر پروژه های سال آینده می باشد که ۴ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظرگرفته شده است اما با توجه به اینکه مترو شاهین شهر از این محور عبور می کند قرار شد احداثاین تقاطع با طرح قطار شهری هماهنگ شود.

وی با اشاره به اعتبارات ویژه در نظر گرفته شده برای متروی اصفهان در بودجه سال آینده عنوان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی خط یک مترو پیش بینی شده است، همچنین برای تجهیز وبهسازی ناوگان اتوبوسرانی ۸۵ میلیارد تومان پیش بینی شده که ۵۰ میلیارد آن برای خرید اتوبوس، ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی و ۲۵ میلیارد تومان سهم یارانه بلیط است که از سوی شهرداری به شرکت واحد اختصاص داده خواهد شد.

معاون برنامه ریزی شهردار اصفهان تصریح کرد: در سال جاری ۲۲۰ میلیارد تومان برای فضای سبز اختصاص داده شده است که نسبت به بودجه سال جاری ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش دارد حائز اهمیت است، ۱۰۰ میلیارد تومان آن به خرید و تملک زمین برای احداثفضای سبز اختصاص داده شده لذا رویکرد شهرداری به مباحثمحیط زیست در بودجه سال آینده رویکردی قوی بوده است.

گلستان نژاد با بیان اینکه ۵۲ میلیارد تومان برای نظافت شهر در نظر گرفته شده است که ۲۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است بیان داشت: توسعه فضای گردشگری کوه آتشگاه و ایجاد مسیر دوچرخه از منارجنبان تا کوه آتشگاه، احیای ۱۷.۵ کیلومتر از انهار شهر اصفهان، احداثادامه خیابان ابوذر حدفاصل خیابان های مسجد سید و فروغی، خیابان های خلجا، آذرمهر، بلوار تاکسیرانی و کمربندی شمال خوراسگان، احداثادامه خیابان مشتاق سوم به سمت سه راه پینارت و ارغوانیه، تاسیس ۱۱ پارک شهری بیش از ۵ هزار متر، ۲۸ پارک محلی و دو پروژه کمربند سبز در دستور کار برنامه های امسال قرار دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: ایجاد کمربند سبز در مناطق ۵ و ۶ پیش بینی شده که این کمربند در دو طرف بزرگراه شهید دستجردی که در محدوده زمین های نظامی است در بودجه سال آینده پیش بینی شده است. همچنین در بودجه مناطق ۲،۴، ۱۱ و ۱۳ نیز بودجه لازم برای ایجاد کمربند سبز پیش بینی شده است.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه ایجاد نشاط و شادابی در سال های گذشته یکی از دغدغه های اصلی شهرداری اصفهان بوده است، گفت: یکی از مولفه های ایجاد نشاط در جامعه نورپردازی است که شهرداری اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است همچنین بودجه سازمان فرهنگی تفریحی که فعالیت های شاد را برنامه ریزی می کند، در سال آینده ۲.۵ برابر افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه راه اندازی خط هوایی مستقیم یکی از ضروریات اصفهان برای جذب گردشگر و توریست است گفت: سند گردشگری تهیه و اساسنامه سازمان شهرداری نیز در حال بررسی است و اقدامات راه اندازی آن در حال انجام است.

معاون شهردار اصفهان در رابطه با راه اندازی معاونت اقتصاد در شهرداری اصفهان تصریح کرد: راه اندازی معاونت اقتصادی در شهرداری مطرح شده ولی هنوز نهایی نشده و در حال حاضر در حال بررسی ساختار آن می باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز