خبرگزاری کار ایران

آمادگی شهرداری مشهد برای مشارکت یکهزار میلیارد تومانی برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۴۳۶

شهردار مشهد گفت: آماده مشارکت هزار میلیارد تومانی در ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد سه هستیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید عبدالله ارجائی در خصوص تعیین تکلیف ساخت تصفیه‌خانه‌های لو کال توسط سرمایه‌گذار، افزود: از سنوات گذشته در شورای شهر قبلی و اسبق آن بر اساس فراخوان عمومی قرارداد اجرای سیزده تصفیه‌خانه لو کال با سرمایه‌گذار منعقد شده بود که توانایی اجرای این قرارداد را ندارد.

وی اضافه کرد: در یک مرحله در دوره قبل این تعداد به پنج تصفیه‌خانه کاهش پیدا کرد که هنوز هم سرمایه‌گذار توانایی اجرا ندارد، دو کار می‌توانیم انجام دهیم اینکه زمین‌هایی که برای احداث تصفیه‌خانه در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده‌ شده و سرمایه شهر است همچنان در اختیار سرمایه‌گذار بماند یا قرارداد را فسخ و اقاله کنیم و زمین‌ها را از اختیار سرمایه‌گذار خارج و با سایر سرمایه‌گذاران کار ساخت تصفیه‌خانه‌ها را ادامه دهیم.

ارجائی تصریح کرد: البته پروژه اصلی شهرداری مشارکت در ساخت تصفیه‌خانه پرکندآباد سه است که پیشنهاد آن به وزارت نیرو و استانداری داده‌شده است، امیدواریم شورا و دولت سریع‌تر با پیشنهاد ما موافقت کنند، آمادگی داریم تا مبلغ هزار میلیارد تومان در ساخت این تصفیه‌خانه مشارکت داشته باشیم.

شهردار مشهد در ادامه در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی نیز گفت: سیاست منطقی در تمامی دستگاه‌هایی که در کشور فعالیت عمرانی می‌کنند وجود دارد و آن اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

ارجائی تصریح کرد: زمانی که ما پروژه نیمه‌تمام داریم آغاز پروژه جدید آن‌هم بدون داشتن اعتبار کافی در اصل ضرر زیان وارد کردن به بیت‌المال است، اینکه میزان اعتبار مشخصی دارید و با آن می‌توانید به‌عنوان‌مثال ۱۰ پروژه را شروع کنید اما به‌جای آن ۱۰۰ پروژه را آغاز می‌کنید به این مشکل برمی‌خورید که بودجه سنوات آتی شهرداری را پیش‌خور می‌کنید.

وی اضافه کرد: اتفاقی که برای بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شهرداری مشهد افتاده چنین چیزی است اما روش منطقی برخورد با چنین وضعیتی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که آن را در دستور کار قرار دادیم تا هم رضایت‌مندی مردم را داشته باشیم و هم نرخ تعدیل‌های بالای ۷۰ درصد را پرداخت نکنیم .

شهردار مشهد ادامه داد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام درمجموع سیاست ما و سیاست معمول کشور است که دستگاه‌هایی که پروژه نیمه‌تمام دارند این‌گونه رفتار می‌کنند، مگر به دنبال کار نمایشی باشیم آن‌وقت باید شاهد کلنگ زنی پی‌درپی باشیم که چیزی بیشتر از خرج کردن از جیب مردم نخواهد بود و سیاست ما این‌گونه نیست.

ارجائی افزود: امیدواریم همان‌طور که در سال گذشته توانستیم تعداد زیادی از پروژه‌های نیمه‌تمام را تمام کنیم در سال جاری نیز باقی‌مانده آن را به اتمام رسانده و شاهد اجرای پروژه‌های دوره ششم مدیریت شهری باشیم که یکی دو پروژه از آن‌ها نیز اکنون آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز