خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۰۸۵

تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در راستای افزایش همکاریهای فرهنگی با موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام استان امضا شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، تفاهم نامه همکاری فی مابین حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در راستای افزایش همکاریهای فرهنگی  با حجت الاسلام سید محمد حسن دعائی، مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام استان امضا شد.

علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی متولیان اصلی کتاب و کتابخوانی هستند، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور به لحاظ ساختار، نیروی انسانی و ... از ظرفیتهای بالایی برای تولیت حوزه کتاب و کتابخوانی برخودار است و لذا این نهاد و مجموعه کتابخانه های عمومی در حاکمیت و ساختار نظام برای توسعه فضاهای کتابخانه ای و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تعیین شده اند.

وی با اشاره به تغییر کاربری کتابخانه های عمومی، افزود: امروزه کتابخانه های عمومی به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی و مراکز آموزشی غیررسمی بصورت رویداد محور در حال پاسخگویی به نیازهای دانشی و اطلاعاتی جامعه هستند.

سبزیان، موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام خراسان رضوی را موسسه ای نخبه دانست که در سطح ملی و بین المللی فعالیت می کنند و اظهار داشت: این برای مجموعه کتابخانه های عمومی فرصت مغتنمی است که با استفاده از این ظرفیت در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی حرکت پرشتاب تری داشته باشد.

در ادامه سید محمد حسن دعائی، مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد بتوان فرهنگ علم و علم آموزی را در جامعه ایمانی کشور تقویت کرد.

وی با بیان اینکه اسلام هیچ ارزشی را بالاتر از علم نمی داند، گفت: علم نافع، قداستی الهی دارد که از علم توحیدی سرچشمه می گیرد. علمای بسیاری بر این مسئله اتفاق نظر دارند که علوم صرف و تجربی جزیی از علوم دینی است و لازم نیست حتما در روایات و احادیث به دنبال علوم دینی بگردیم.

دعائی با اشاره به فعالیتهای موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام استان، افزود: حرکت موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام خراسان رضوی در جامعه با نگاه جامعه سازی و تمدن سازی به اسلام و با توجه به ماموریت این موسسه در جبهه دوم، است. سعی ما بر این است تا با تولید محتوا با استفاده از علوم دینی راهکارهای مناسبی را در همه مشکلات زندگی اعم از خانواده، اجتماعی و ... به مردم نشان دهیم.

وی اظهار داشت: کتابخانه ها از ظرفیت مناسبی برای دسترسی آسان مردم به این آثار در راستای سلامت جامعه و ترویج علوم دینی برخوردار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز