خبرگزاری کار ایران

بنایی به ایلنا خبر داد:

بهره برداری از دومین کارخانه تولید ماسک خراسان رضوی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۷۸۳

نماینده مردم گناباد و بجستان گفت: دومین کارخانه تولید ماسک خراسان رضوی با ظرفیت تولید روزانه صدهزار ماسک در جهت رفع نیاز شهرستانهای استان در مشهد به بهره برداری می‌رسد.

حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در گناباد گفت: متولی بحث جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی در سراسرکشور است و به عنوان نماینده در جهت پیگیری طرح‌های جلوگیری از شیوع این ویروس به کمک فرمانداری، شورای تامین ، شهرداری ، مدیران و مسئولان و کادر اجرایی را در جهت رفع نگرانی و مشکلات مردم رصد کرده و با مدیران استان از جمله محمد رضا مس فروش ریاست اداره صنعت و معدن خراسان رضوی قول‌های رفع نیاز مردم از جمله اقلام ضدعفونی و ماسک و وسایل بهداشتی را پیگیری می‌کنیم .

وی ادامه داد: مشکلات ماسک و مواد ضدعفونی در کل کشور وجود دارد و در خراسان رضوی یک کارخانه تولید ماسک و مواد ضدعفونی است که روزانه بین 60 تا 70 هزار ماسک تولید می‌شود که 20 درصد در حوزه داروخانه های شهرستانهای استان و 80 درصد با هماهنگی مدیریت بهداشت و درمان استان توزیع می شود.

بنایی گفت: همچنین ریاست صنعت و معدن خراسان رضوی قول راه اندازی دومین کارخانه مواد ضدعفونی و ماسک را داده و امیدواریم با راه اندازی این کارخانه و تولید روزانه 100هزار ماسک در روز نیاز استان مرتفع گردد چه بسا که کادر درمان و پرسنل خدوم علوم پزشکی ازجمله پزشکان ، پرستاران و کادر اجرایی خود نیز در جهت این ضروریات دچار مشکلاتی هستند‌ که با راه اندازی این کارخانه نیازشان در مورد مواد بهداشتی رفع خواهد شد.

نماینده مردم گناباد و بجستان تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه های پیشگیری ارائه شده از سمت علوم پزشکی در سراسر کشور و همکاری استانداریها و فرمانداری‌ها و ستادهای اجرایی در چند روز اخیر آمار کمتری به مراکز درمانی مراجعه داشته و امید است مردم با رعایت نکات بهداشتی برای سلامت خود و جامعه بیش از گذشته تلاش کنند

وی افزود: در شهرستان گناباد هم ما مشکلاتی از لحاظ تامین ماسک و مواد ضد عفونی وجود دارد که با پیگیری حامد قربانی یک محموله مواد ضدعفونی وارد گناباد شده و تمام برنامه های مواد بهداشتی و ضدعفونی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی گناباد است‌ و‌ پیگیری افزایش سهمیه توزیع ماسک در گناباد و بجستان در استان انجام شده است.

بنایی اذعان کرد: رسانه ها در جهت افزایش آگاهی مردم از رعایت نکات بهداشتی و ایجاد امنیت و آسایش روانی حرف اول را میزنند و امید است مردم مراجعات غیر ضروری به مراکز بهداشتی را کمتر کنند و با رعایت نکات بهداشتی و اهمیت دادن به سلامت خود در پیشگیری از ویروس کرونا گام بردارند ‌.

وی گفت: نماینده فقط بحث پیگیری موارد و رصد کار اجرایی مدیران را برعهده دارد و هر گونه تمهیداتی در حوزه موارد بهداشتی ، وسایل و موارد پیشگیری بر عهده متولی اصلی آن و حوزه بهداشت و درمان علوم پزشکی است که سعی ما نیز در راستا و پیشبرد اهداف متعالی این حوزه در گناباد و بجستان است .

نماینده مردم در خصوص بحث نان که از اقلام مهم و مصرف روزانه مردم است، گفت :تمام موارد رعایت نکات بهداشتی و بالابردن کیفیت نان از طریق شورای آرد و نان و غلات و حوزه بهداشت و درمان به نانوایان تذکر و پیگیری میشود و این روزها با شیوع بیماری کرونا هر گونه نگرانی و تخلفاتی از این حوزه مردم دریافت کردند حتما با متولیان امر در میان تا پیگیریهای لازم انجام شود .

بنایی در پایان از مردم خواست تا با کاهش سفرهای غیر ضروری در سال جدید تلاش کنند هر چه زودتر این ویروس از شهرستانها ، استانها و کل ایران رخت بر بندد و شاهد روزهای خوبی برای آبادانی و پیشرفت باشیم.

وی ادامه داد: مشکلات ماسک و مواد ضدعفونی در کل کشور وجود دارد و در خراسان رضوی یک کارخانه تولید ماسک و مواد ضدعفونی است که روزانه بین 60 تا 70 هزار ماسک تولید می‌شود که 20درصد از تولیدات ستاد تسهیلات حوزه پیشگیری از کرونا در داروخانه های سطح استان و شهرستانها و 80 درصد با مدیریت حوزه بهداشت و درمان علوم پزشکی توزیع میگردد.

بنایی گفت: رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی قول راه اندازی دومین کارخانه مواد ضدعفونی و ماسک را داده و امیدواریم با راه اندازی این کارخانه نیاز استان مرتفع گردد.

نماینده مردم گناباد و بجستان تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه های پیشگیری ارائه شده از سمت علوم پزشکی در سراسر کشور و همکاری استانداریها و فرمانداری‌ها و ستادهای اجرایی در چند روز اخیر آمار کمتری به مراکز درمانی مراجعه داشته و امید است مردم با رعایت نکات بهداشتی برای سلامت خود و جامعه بیش از گذشته تلاش کنند.

بنایی افزود: در شهرستان گناباد هم ما مشکلاتی از لحاظ تامین ماسک و مواد ضد عفونی وجود دارد که با پیگیری حامد قربانی یک محموله مواد ضدعفونی وارد گناباد شده و تمام برنامه های مواد بهداشتی و ضدعفونی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی گناباد است و پیگیری‌های استانی مبنی بر افزایش سهمیه توزیع ماسک در گناباد و بجستان انجام شده است.

بنایی اذعان کرد: رسانه ها در جهت افزایش آگاهی مردم از رعایت نکات بهداشتی و ایجاد امنیت و آسایش روانی حرف اول را میزنند و امید است مردم مراجعات غیر ضروری به مراکز بهداشتی را کمتر کنند و با رعایت نکات بهداشتی و اهمیت دادن به سلامت خود در پیشگیری از ویروس کرونا گام بردارند ‌.

نماینده مردم گناباد و بجستان گفت: نماینده بحث پیگیری موارد پیشگیری از شیوع کرونا و رصد کار اجرایی مدیران را برعهده دارد و هر گونه تمهیداتی در حوزه موارد بهداشتی ، وسایل ،اطلاع رسانی و آگاه سازی در جهت پیشگیری از بیماری بر عهده متولی اصلی آن و حوزه بهداشت و درمان علوم پزشکی است که سعی ما نیز در همین راستا و پیشبرد اهداف متعالی این حوزه در گناباد و بجستان است و کل ارگانها پای کار هستند.

وی گفت: تمام موارد رعایت نکات بهداشتی و بالابردن کیفیت نان از طریق شورای آرد و نان  و غلات و حوزه بهداشت و درمان به نانوایان تذکر و پیگیری میشود و این روزها با شیوع بیماری کرونا هر گونه نگرانی و تخلفاتی از این حوزه مردم دریافت کردند حتما با متولیان امر در میان تا پیگیریهای لازم انجام شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز