خبرگزاری کار ایران

دکتر حسینی:

نقش اصناف در کاهش آسیب های اجتماعی و امنیت جامعه بی بدیل است

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۴۴۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با روسای اتحادیه های صنفی شهر مشهد در محل اتاق اصناف دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، سید جواد  حسینی در این دیدار با  اشاره به  وجود 103 اتحادیه در مشهد و 90 هزار  واحد صنفی  با ظرفیت 180 هزار شغل،  گفت: این ارقام بیانگر نقش پر اهمیت اصناف در سطح شهر است و می توان اجتماع  روسای  103  اتحادیه صنفی  را به عنوان  اجتماع  نمایندگان پارلمان  اصناف شهر مشهد  در نظر  گرفت.

 وی به واژه ی استان شهر اشاره کرد و افزود: شهرهایی که به  توان مدیریتی در حد یک استان  نیاز دارند را می توان استان شهر نامید و بدون تردید مشهد یک استان شهر است؛ مدیری که در مشهد  فعالیت می کند  یا صنفی که در مشهد فعال است توانی که باید برای کارش صرف کند در حد توان اداره یک استان است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی  با تاکید بر  این نکته  که جمعیت شهر مشهد و به ویژه حاشیه شهر مشهد از بسیاری از استان های کشور بیشتر است، افزود: 90  هزار واحد صنفی نقش به سزایی در سلامت، تحرک ، نشاط  و زائر پذیری شهر مشهد دارند، بدون تردید اصناف نقش اول در برگزاری بهتر رویداد مشهد 2017 بازی می کنند.

 حسینی گفت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت باید سراغ اصناف رفت؛ اصناف بدلیل اینکه  با افراد مختلف جامعه در تماس هستند در ساختن فرهنگ عمومی جامعه نقش به سزایی دارند.

 وی با اشاره به وجود کلاس های درسی  در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه گفت: علاوه بر کلاس های رسمی درس با کلاس های دیگری نیز سرکار داریم از جمله این کلاس ها می توان به کلاس های سیار اتوبوس، سرویس مدارس و تاکسی ها  اشاره کرد  که علاوه  بر دانش آموزان با همه قشرها در تماس هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: صاحب صنف و یا راننده ای که مدام با مردم در تعامل و گفتگو است می تواند نقش یک انتقال دهنده فرهنگ  را ایفا کند، حال باید دید این فرد چگونه گفتگو را با مردم انجام می دهد.این افراد بدلیل تعاملات بسیار زیاد با جامعه می توانند منتقل کننده استرس، آرامش، امیدواری و ناامیدی به جامعه باشند.لذا باید ابتدا فرهنگ عمومی  این گونه افراد را ساخت و بعد از آن سراغ کلاس های رسمی درس رفت.

 حسینی در ادامه اظهار داشت: ما برای تمامی  مخاطبین جامعه کتاب های مختلف مجلات و روزنامه ها را داریم اما فردی که بی سواد بوده و فرصت اول یادگیری را از دست داده است و دوباره سواد یاد  گرفته  هیچ  تولید  مناسبی  نداریم که از این سواد استفاده کند ، ما بلافاصله باید به سمت تولیدات آموزشی و محتوای  مناسب برای افراد مسن تازه سواد برویم و همانگونه که شاهد  هستید برخی از این افراد بی سواد یا کم سواد  در بین اصناف هستند یا اینکه مشتریان اصناف هستند.

 وی در ادامه عنوان کرد: نقشی که اصناف در سلامت جامعه ، کاهش آسیب های اجتماعی و  امنیت جامعه  جامعه دارند بی بدیل است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی  با اشاره  به  عدم تناسب  بین واحد های  توزیعی  و تولیدی در کلان شهر مشهد گفت: این عدم تناسب یک معضل است، در مشهد برخی واحد های صنفی بشدت مشتری پایین دارند و بی توجهی به این واحد ها موجب بروز بیکاری و افزایش آسیب های اجتماعی خواهد شد . ما باید واحد های تولیدی را گسترش داده اما واحد های توزیعی را بگونه ای گسترش ندهیم که موجب به زمین خوردن بقیه واحد های توزیعی شود. در واقع عدم کسب سود کافی موجب پایین آمدن کیفیت کار خواهد شد

 حسینی در ادامه گفت: امرو ز در جامعه ما شهرسازی و کاربری های شهری به سمت کاربری های تجاری خطی و مجتمعی  پیش می رود و تب تجاری سازی خطی و انبوه در جامعه فراگیر شده است. این امر موجب شده تا تناسب تجاری به نسبت سایر کاربری ها  در زندگی شهری و خصوصا کلان شهر مشهد دچار آسیب  شود.   باید با مداخلات  موثر گسترش بی رویه واحد های تجاری را کنترل نمود.

 وی با اشاره به  فعالیت ها بی بدیل دولت تدبیر و امید گفت: افتخارات این دولت فقط به طرح سلامت و برجام محدود نشده است ، دولت تدبیر و امید کشاورزی  را از کشاورزی وارداتی به کشاورزی صادراتی تبدیل کرده است. در دولت تدبیر و امید برای اولین بار در تاریخ کشور  صادرات غیر نفتی بر صادرات نفتی پیشی گرفته است و  امیدواریم با  رشد اقتصادی که در این دولت حاصل شده است رکود موجود در بازار و واحد های تولیدی به مرور از بین برود و کسب و کار رشد پیدا کند.

 حسینی در ادامه گفت: بدترین شرایط اقتصاد یک جامعه، رکود تورمی است. رکود تورمی سه  شاخص اصلی  دارد  اول اینکه رشد اقتصادی جامعه منفی باشد ، دوم رشد منفی بیش از سه سال ادامه پیدا کند وسوم اینکه تورم  از حد پانزده درصد افزایش پیدا کند. همانگونه که مستحضرید هر سه این شاخص علیرغم اینکه در بهترین شرایط درآمدی  اقتصادی بودیم، در دولت قبل حاکم بوده است.

 وی در پایان گفت: دولت تدبیر و امید با مدلی اقتصادی جامعه را این  رکود تورمی خارج کرده است . یکی آثار خروج از این رکود تورمی رونق کسب و کار خواهد بود که امیدواریم از این به بعد در جامعه رونق اقتصادی را مشاهده نمائیم  و انشا ا...  ما  مسئولین بتوانیم موانع اداری و ساختاری  بر سر راه را بر طرف کنیم.

 شایان ذکر است؛ در ابتدای این دیدار راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی با ارائه گزارشی به بیان مشکلات حوزه اصناف پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز