خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران اعلام کرد:

تلاش بی‌نتیجه کارگران «اطلس» برای بازگشایی کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۰۵

چکیده: «کارگران پی گیری‌های زیادی را در خصوص بازگشت بکار خود و ادامه فعالیت کارخانه انجام دادند و به غیر از برپایی چندین تجمع اعتراضی در مشهد، با انجام چندین سفر به تهران و برپایی تجمعات اعتراضی در مقابل دفتر مرکزی کارخانه، وزارت صنایع، مجلس و… اما در ‌‌‌نهایت نتیجه‌ای حاصل نشد و کارگران تسلیم شدند.»

نماینده کارگران کارخانه جاده ابریشم(اطلس) در مشهد از بیکاری کارگران این کارخانه پس از ۲۰ سال کار خبر داد و گفت: تلاش کارگران برای بازگشایی این واحد که بعد از واگذاری به بخش خصوصی از فروردین ماه سال ۹۱ به دلایل نامعلومی تعطیل اعلام شده، بی‌نتیجه مانده است.

«برات‌علی ابراهیم آبادی»، عضو سابق شورای اسلامی کار کارخانه جاده ابریشم(اطلس) در تشریح جزئیات این خبر گفت: کارخانه جاده ابریشم تولید کننده انواع لوازم صوتی تصویری که با نام تجاری اطلس در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کرد، پس از واگذاری به بخش خصوصی در اسفند ماه سال ۸۷ با بحران مواجه شد که سرانجام این بحران، تعطیلی کارخانه در فروردین ماه سال ۹۱ بود.

ابراهیم‌آبادی با بیان اینکه با تعطیلی این کارخانه در فروردین ماه سال ۹۱،۱۲۴ کارگر با سوابق کار ۲۰ ساله بیکار شدند افزود: کارگران بعد از ۵ ماه بیکاری، از مرداد ماه سال ۹۱ توانستند بیمه بیکاری خود را برای مدت ۳۶ ماه برقرار کنند.

او در ادامه به مشکلات بازنشستگی این کارگران اشاره کرد و گفت: ۶۰ کارگر رسمی این کارخانه که هم اکنون اخراج شده و از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، به دلیل ناکافی بودن سوابق بیمه‌ای‌شان امکان بازنشستگی ندارند به همین دلیل پی گیر ادامه فعالیت در کارخانه برای پر کردن سوابق خود هستند اما این تلاش تاکنون ثمری نداشته است.

به گفته این کارگر، کارخانه اطلس با تولید روزانه بیش از ۲ هزار رادیو پخش و ۵۰۰ تلویزیون و سایر محصولات صوتی تصویری یکی از برندهای معتبر داخلی بود که از منابع مالی خوبی نیز داشت.

نماینده کارگران با ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده در خصوص کارخانه اطلس و کارگرانش، گفت: در حال حاضر که کارگران دوران قانونی بیکاری خود را سپری می‌کنند، نگران آینده‌ هستند و نمی‌دانند با اتمام مقرری بیمه بیکاری چگونه می‌توانند تامین معاش کنند.

او با اشاره به بیکاری کارگرانی که عمدتا با هزینه کارخانه در دوره‌های مهارتی خارج از کشور شرکت کرده‌اند، افزود: کهولت سن کارگران اخراجی در بازار کاری که برای نیری کار جوان نیز کاری ندارد مانع اشتغال مجدد آنان است که ۲۰ سال در کارخانه اطلس کار کرده‌اند.

ابراهیم آبادی با اشاره به مقاومت کارگران در پذیرش تعطیلی کارخانه، گفت: کارگران پی گیری‌های زیادی را در خصوص بازگشت بکار خود و ادامه فعالیت کارخانه انجام دادند و به غیر از برپایی چندین تجمع اعتراضی در مشهد، با انجام چندین سفر به تهران و برپایی تجمعات اعتراضی در مقابل دفتر مرکزی کارخانه، وزارت صنایع، مجلس و… اما در ‌‌‌نهایت نتیجه‌ای حاصل نشد و کارگران تسلیم شدند.

عضو سابق شورای اسلامی کارگران کارخانه جاده ابریشم(اطلس) در پایان سخنان حود با بیان اینکه کارگران برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه حاضر بودند کلیه مطالبات خود را دریافت نکنند، افزود: در شرایط بحرانی حاضر که تعداد زیادی از کارگران بیکار و بسیاری از جوانان جویای کار هستند این واحد می‌تواند با از سر گیری تولید خود زمینه اشتغال بخشی از نیروی کار استان خراسان رضوی را فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز