خبرگزاری کار ایران

احمدی مقدم؛

نرخ جریمه‌ها از سال آینده افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۲۸۰

امسال ۱۸ درصد خودروها کمتر شماره‌گذاری شده است، اما شاهد افزایش ۳۸ درصدی شماره‌گذاری خودروهای وارداتی بوده‌ایم / سرعت خروج ناوگان فرسوده کشور کند است و امسال شاهد کاهش ۶۰ درصدی اسقاط خودرو بوده‌ایم.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی گفت: امیدواریم از ابتدای سال ۹۳ دولت افزایش نرخ جرایم را اعمال کند.

به گزارش ایلنا، " اسماعیل احمدی‌مقدم " امروز دوشنبه در نهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: هنگامی که نرخ جرایم افزایش یافت، ۲۰ تا ۳۰ درصد رفتارهای غیرقانونی کاهش یافت، اما امسال شاهد افزایش ۱۳ درصدی ثبت تخلفات در کشور بودیم.

وی پلیس راهور را خط مقدم همه دستگاه‌ها در اجرای قانون و نهادینه‌سازی آن در رفتار مردم دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر پلیس راهور فرهنگسازی را از مدارس کشور آغاز کرده است و در این راستا وزارت آموزش و پرورش وظیفه اساسی را بر عهده دارد. هر چند که توجه به امر آموزش، دیر بازده است. اما سرمایه‌گذاری در این بخش ضروری است.

فرمانده بیان داشت: قرار بود در پایان برنامه پنجم توسعه، ۵۰ درصد از میزان کشته‌ها کاسته شود و میزان کشته‌ها به ۱۱ تا ۱۲ هزار نفر برسد، اما به دلیل عدم همراهی همه بخش‌ها و برخی چالش‌ها، نتوانستیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و با اینکه امسال هدفگذاری کاهش ۱۰ درصدی را گذاشته‌ بودیم اما توانسته‌ایم ۶ تا ۷ درصد این کاهش را محقق کنیم. همچنین امسال بیش از هزار نفر کمتر در تصادفات کشته شده‌اند، و ما برای امسال کاهش ۲۰۰۰ نفر کشته را در دستورکار داشته‌ایم که محقق نشد.

وی افزود: در گذشته نمی‌دانستیم برای کنترل تصادفات، چه اقدامی انجام دهیم. پیشنهادهای مختلفی اعمال شد و حتی ورود یگان ویژه به جاده‌ها نیز مطرح شد. اما با گذشت زمان مشخص شد که تصادفات موضوع تک بعدی نیست و عوامل زیادی تصادفات را شکل می‌دهد و امروز ناجا به حدی رسیده است که می‌تواند انواع تحلیل‌ها و پیش‌بینی روندها را داشته باشد.

احمدی‌مقدم با انتقاد از روند بسیار کند خروج ناوگان فرسوده از چرخه تردد، گفت: سرعت خروج ناوگان فرسوده کشور کند است و امسال شاهد کاهش ۶۰ درصدی اسقاط خودرو بوده‌ایم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه روزانه ۱۶۵ هزار برگه جریمه در کشور صادر می‌شود گفت: افزایش جرایم، بازدارندگی رفتاری ایجاد می‌کند، ما از جریمه کردن افراد خوشحال نمی‌شویم و برخی سخنان که میگوید جریمه اهرمی برای تامین بودجه و نشان دادن قدرت ناجا است، درست نیست.

وی با بیان اینکه ما خوشحال می‌شویم تولید خودرو افزایش یابد اما باید در کنار آن ایمنی نیز افزایش یابد، گفت: امسال ۱۸ درصد خودروها کمتر شماره‌گذاری شده است، اما شاهد افزایش ۳۸ درصدی شماره‌گذاری خودروهای وارداتی بوده‌ایم.

وی اعلام شعار نوروزی امسال با عنوان " امنیت، سلامت و نشاط، ره‌آورد نظم و قانون است "، گفت: این طرح از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز می‌شود و دو سوم از نیروهای انتظامی به صورت شبانه‌روزی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به گفته احمدی‌مقدم دولت از نیروی انتظامی در حوزه اختصاص بودجه حمایت خوبی داشته است، اما انتظارات ناجا با این بودجه برآورده نشده است.

رئیس پلیس ناجا اصلاح نرخ جریمه‌ها را مطالبه نیروی انتظامی دانست و خاطر نشان کرد: تقویت پلیس و استفاده از تکنولوژی نوین و همچنین رعایت احترام در عین قاطعیت، انتظار نیروی انتظامی در سال جدید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز