خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد:

تولید 301 بدون پژو در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۴۴۲

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید محصول پژو 301 به صورت مستقل و بدون حضور شریک خارجی و با تکیه بر توانمندی قطعه سازان کشور در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایکوپرس،  هاشم یکه زارع گفت: ما به تحریم به عنوان فرصتی نگاه می کنیم و باید شرایط ایجاد شده را به سمتی هدایت کنیم که با موفقیت از این مرحله عبور کنیم.

وی هدف از حضور در سومین نمایشگاه خودرو تهران را دعوت از سازندگان و صنعتگران برای تولید داخلی قطعات پیشرفته خودرو عنوان کرد و با بیان این که راضی نیستیم حتی یک دلار ارز از کشور خارج شود گفت: به سمتی خواهیم رفت که دیگر نیاز به واردات مواد اولیه و یا قطعات به حداقل برسد. 

یکه زارع افزود: در نمایشگاه امسال برخی از قطعات و مواد اولیه وارداتی به نمایش درآمده تا قطعه سازانی که آمادگی برای تامین آن را دارند وارد عرصه تولید شده و به زنجیره تامین ایران خودرو افزوده شوند

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری گفت: بستری را آماده کرده ایم تا شرکت های دانش بنیان که توانایی تولید تکنولوژی و دانش فنی را دارند در تولید قطعه همکاری کنند و در این مسیر از مهندسان جوان برای ایجاد شرکت های دانش بنیان و یا تولیدکننده قطعه با تضمین خرید محصولات آنان حمایت خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه گفت: درحال حاضر حدود یک ششم از قیمت خودروهای پرتیراژ ارزبری دارند که این نشان دهنده خودکفایی حدود 85 درصدی تولید است. هدف ما این است که تمام قطعات و مواد اولیه وارداتی را ساخت داخل کنیم و از ارزبری آن بکاهیم.

وی افزود: با کمک دانشگاهیان و افرادی که در دانش فنی قطعات الکترونیک خودرو فعالیت می کنند نتایج مثبتی را در اردیبهشت سال آینده شاهد خواهیم بود.

مهندس یکه زارع تصریح کرد: هر نهاد و ارگانی که در داخل کشور برای خودکفایی صنعت خودرو کمک کند ما برای همکاری اعلام آمادگی می کنیم.

وی با اشاره با تجربه تولید دو محصول 206 و 207 بدون حضور شریک خارجی در تحریم های گذشته گفت: محصول 301 را نیز بدون حضور شریک خارجی به تولید خواهیم رساند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه به مشتریان برای تحویل خودروهای ثبت نامی اطمینان داد و گفت: مشکلاتی که در تامین به وجود آمد سبب تاخیر در تحویل محصولات شد، مشتریان مطمئن باشند که تمام خودروها تحویل خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشکلات ناشی از تحریم ها که هدف دار بوده را باید رفع کنیم تا تولید به جایگاه خود برسد. ما به عنوان تولید کننده به دنبال رضایت مشتریان هستیم و سعی خواهیم کرد تا افزایش قیمت در خودروهای پرتیراژ به گونه ای اجرا شودکه قدرت خرید مردم درنظر گرفته شود

مهندس یکه زارع تاکید کرد: افزایش قمیت در خودروهای پرتیراژ به صورت پلکانی خواهد بود.

وی با بیان این که خودروها براساس استانداردهای ابلاغی محیط زیست، سازمان استاندارد و وزارت صمت به تولید می رسد گفت: محصولاتی که دارای این استانداردها است قابلیت تولید دارد. ارتقا و بهبودهایی که در محصولات اعمال می شود نیز بر اساس ذائقه و سلیقه مشتریان برمبنای نتایح مطالعات بازاریابی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز