خبرگزاری کار ایران

معدن سنگ آهن سنگان به‌ یکی از 10 معدن بزرگ دنیا تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۳۰۹

مدیرمجتمع سنگ آهن سنگان با اشاره به اینکه منطقه سنگان گوشه ای از مناطق بزرگ اقتصادی در کشور است، گفت: امروزه که در بحث فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی به دنبال جایگزین هستیم، مقام معظم رهبری یکی از بهترین جایگزین ها را در فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی، اقتصاد معدنی دانستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مجتمع، مرتضی هاشم پور در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان خواف بیان کرد: در کشور 69 ماده معدنی داریم که تقریبا 27 میلیارد تن ذخایر کشف شده و 57 میلیارد تن ذخایر باالقوه وجود دارد که در واقع در میان 15 قدرت معدنی جهان جای گرقتیم و یکی از کشورهای بزرگ داده های معدنی به حساب می آییم.

وی با تاکید براینکه توجه به معدن و صنایع معدنی می تواند جایگاه 15 گانه ایران را در دنیا تثبیت و تقویت کند، افزود: بیش از یک میلیارد تن ذخیره قطعی معدنی در منطقه سنگان وجود دارد که قابل استخراج است که البته ذخیره زمین شناسی منطقه 1.5 میلیارد تن در کشور است که رتبه اول را در کشوربه خود اختصاص داده است.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان ادامه داد: تاکنون بیش از 300 هزار مترعملیات حفاری اکتشافی در معدن سنگان انجام شده است که تا عمق 1200/60 متر در یک گمانه اکتشافی بوده است که عمیق ترین گمانه اکتشافی در حوزه سنگ آهن در تاریخ معدنی ایران است.

هاشم پور اظهار کرد: به زودی در فاصله سال 98 به سالیانه 40 میلیون تن سنگ نیاز داریم که 120 میلیون تن باطله برداری دارد تا به کان سنگ دست پیدا کنیم و 160 میلیون تن عملیات خاکی  در این منطقه در سال آینده و سال های آتی شاهد خواهیم بود که بزرگترین عملیات خاکی در ایران است.

وی متذکر شد: پس ازعملیات خاکی 160میلیون تنی در سال های آینده معدن سنگان به یکی از 10 معدن بزرگ دنیا تبدیل می شودکه در حال حاضر آمار و ارقام نشان می دهد که مجموع عملیات خاکی در یک نقطه معدنی در دنیا تنها 100 میلیون تن است که در این منطقه به 160 میلیون تن خواهد رسید.

مدیرمجتمع سنگ آهن سنگان خاطرنشان کرد: در منطقه سنگان در سال آینده شاهد 1.5 میلیارد دلار گردش مالی خواهیم بود که این امر در اقتصاد ایران اثرگذار بوده و نقش دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز