خبرگزاری کار ایران

رشد تولید کالاهای منتخب صنعتی و معدنی

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۵۰۰

آمار تولید کالاهای منتخب صنعتی و معدنی و نیز صنایع معدنی در سه ماهه ابتدای سال نشان از افرایش تولید در اکثر رشته‌‌‌ها و محصولات دارد.

به گزارش ایلنا، طی این مدت انواع سواری با ۳۰۳.۵ هزاردستگاه ۴.۵ درصد، وانت با ۱۴.۵ هزاردستگاه ۱۱.۲ درصد، اتوبوس،‌ مینی‌‌‌‌‌بوس و ون با ۱۰۰۲ دستگاه ۳۰ درصد و کامیون کشنده با ۳۳۶۴ دستگاه ۸. ۴ درصد رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌‌‌اند.

همچنین پودر شوینده طی این مدت با تولید ۱۵۹.۴ هزارتن ۱۰.۸ درصد، لاستیک خودرو با ۵۳.۸ هزار تن هشت دهم درصد، انواع کاغذ با تولید ۱۹۲.۱ هزار تن ۱۸.۸ درصد، کارتن با تولید ۱۲۲.۱ هزار تن ۴۷.۸ درصد و فیبر با تولید ۲۴۶.۴ هزار مترمکعب ۵.۱ درصد نسبت به همین مدت در سال گذشته رشد داشته است.

همچنین در اکثر محصولات صنایع نساجی با رشد تولید مواجه بوده‌‌‌ایم.

آمار تولید کالاهای منتخب معدنی و صنایع معدنی نیز حاکی از رشد تولید در سه ماهه ابتدای سال است.

بر این اساس، تولید فولاد خام با پنج هزار و ۶۴۵.۵ هزارتن ۹.۷ درصد و کاتد مس با ۵۳.۵ هزار تن حدود ۵۰ درصد رشد تولید داشت.

طی این مدت کنسانتره زغال سنگ با ۱۲ درصد رشد تولید به ۳۵۶.۵ هزارتن، شمش آلومینیوم با ۸.۷ درصد رشد تولید به ۹۲.۷ هزارتن و سنگ آهن با ۱۶ درصد رشد به ۹ هزار و ۶۲۰.۵ هزار تن رسید.

همچنین در این بازه زمانی ۲۳۵.۴ هزار تن شیشه جام تولید شد که ۳.۳ درصد رشد کرد و ظروف شیشه‌‌‌‌ای با ۱۱۳.۲ هزارتن و ظروف چینی با ۱۱ هزار تن تولید به ترتیب ۱۶ و ۱۱.۴ درصد رشد تولید داشته‌‌‌اند.

حقوق دولتی وصول شده در سه ماهه ابتدای سال جاری یک میلیون و ۷۲۸ هزار و ۸۸۷ میلیون ریال بوده است که حدود ۳.۴ درصد کاهش داشته است.

بیشترین حقوق دولتی معادن اخذ شده از استان‌های کرمان با ۷۸۶ هزار و ۱۵۴ میلیون ریال و آذربایجان شرقی با ۳۶۸ هزار و ۵۶۸ میلیون ریال بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز