خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه خواربارفروشان بوکان؛

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما تعطیلی واحدهای صنفی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۲۱۵

رئیس اتحادیه خواربارفروشان بوکان گفت: اصناف بویژه صنوف تولیدی به دلیل وجود برخی قوانین دست و پاگیر از بکارگیری نیروی کار جدید خودداری می کنند اما در صورت حمایت های بیمه ای می توانند نسبت به ایجاد فرصت های شغلی جدید اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، یونس عباسی در بوکان افزود : اصناف اصلی ترین تشکل اقتصادی کشور است و باید اجازه داد تا اصناف در حوزه تصمیم گیری که مربوط به خودشان است ، تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، تعطیلی واحدهای صنفی است که علت آن رکود بازار و شرایط رقابت نابرابر است ؛ در این راستا باید با حذف قوانین دست و پاگیر از حوزه کسب و کار دولت تسهیلات ویژه ای برای فعالان اقتصادی در نظر بگیرد و با حمایت منطقی از بنگاه های تولیدی کوچک زمینه جذب سرمایه گذاران بیشتر را فراهم کند.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان بوکان گفت: حمایت های منطقی به افزایش تولید و اشتغال در کشور منجر می شود که در نهایت این مهم به نفع اقتصاد کشور و گامی در جهت رفع معضل بیکاری خواهد بود.  با توجه به اینکه تولید و اشتغال به هم وابسته هستند تا زمانی که تولید رونق پیدا نکند، قطعاً اشتغال شکل نمی گیرد.

وی همچنین بر کاهش قیمت تمام شده تولید تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی در پی کاهش وابستگی به محصولات و خدمات خارجی کشور است، ترجیح خرید کالای داخلی بر اجناس خارجی یکی از اقداماتی است که مردم باید از آن حمایت کنند.

وی با اشاره به پتانسیل های اصناف افزود: اصناف از پتانسیل بسیار بالایی در اقتصاد برخوردار هستند؛ لذا مطالبه اصلی فعالان صنفی استفاده از توانمندی های آنهاست؛ در کشوری که ۳ میلیون فعال صنفی وجود دارد به یقین یک سوم اقتصاد کشور در اختیار اصناف است.

این مقام مسئول  با بیان اینکه این قشر نقش محوری در تحقق شعار سال را دارد، تصریح کرد: اصناف می توانند بزرگترین تاثیرگذاری را در اقتصاد کشور داشته باشند. بنابراین مسئولان باید بخش عظیم و پویا اقتصاد کشور را مورد حمایت قرار دهند و بر روی آن سرمایه گذاری کنند.

عباسی ادامه داد: با توجه به اینکه فرهنگ استاد شاگردی اصناف در گذشته ، فرهنگ کار گشایی بوده به طوری که وقتی یک جوان در یک واحد صنفی مشغول به کار می شد، مسئول واحد صنفی علاوه بر آموزش،

تمامی امور آن جوان را از درآمد گرفته تا ازدواج را عهده دار می شد.

وی اظهار امیدواری کرد مسئولان با حذف قوانینی که مانع ایجاد اشتغال می شود ، گام های بیشتری در حمایت از اصناف بردارند تا در سال اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال – تولید زمینه اشتغال بیشتری از مردم بخصوص جوانان فراهم گردد./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز