خبرگزاری کار ایران

هانی فیصلی رئیس اتاق خرمشهر:

کارخانه‌های تولید مواد غذایی آبزیان، مناسب است

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۳۹۸

رئیس اتاق خرمشهر در جلسه شورای گفت‌وگوی خرمشهر، بررسی مشکلات و رفع معضلات صنایع تولیدی را پایه و اساس رفع مشکلات اقتصادی و توسعه توان تجاری دانست.

به گزارش ایلنا، نشست شورای گفت‌وگوی شهرستان خرمشهر باهدف بررسی معضلات و مشکلات صنعت آبزیان شهرستان خرمشهر و با حضور فرماندار ویژه خرمشهر در اتاق این شهرستان برگزار شد.

رئیس اتاق خرمشهر با بیان اهمیت صنایع در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور، بررسی مشکلات و رفع معضلات صنایع تولیدی را پایه و اساس رفع مشکلات اقتصادی و توسعه توان تجاری دانست.

هانی فیصلی با اشاره به جایگاه خاص خوزستان در صنعت آبزی‌پروری کشور گفت: قدرت ایجاد اشتغال، توسعه بازرگانی و ارزآوری در صنعت آبزی‌پروری شهرستان خرمشهر وجود داشته و با رفع معضلات و موانع پیش روی تولید می‌توانیم حجم تولید و صادرات به کشورهای هم‌جوار را با نرخی فزاینده بالا ببریم.

فیصلی به وجود امکانات بالقوه توسعه صنعت آبزیان در خرمشهر اشاره‌کرد و بهره‌مندی از این امتیازات را جهت بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و ایجاد کارخانه‌های تولید مواد غذایی آبزیان مؤثر خواند.

در ادامه، جمعی از فعالان صنعت آبزی‌پروری مسایل و مشکلات خود را در این حوزه مطرح کردند.

افزایش تعرفه‌های مصرف برق، نبود بودجه و سرمایه کافی جهت تأسیس ایستگاه برق توسط بخش خصوصی و قطعی مکرر برق به دلایل مختلف که تولید را مختل ساخته ازجمله معضلات یادشده در این نشست بود.

جهت رفع این معضل تصمیم گرفته شد طی هفته آینده و با بررسی میزان هزینه لازم، پیگیری برای ایجاد زیرساخت‌ها و پروژه‌های تأمین برق از ردیف‌های طرح‌های خاص دولتی انجام شود.

از دیگر موارد مطرح‌شده در این نشست تعیین و تکلیف پساب‌های حوضچه‌های پرورش ماهی و همچنین افزایش تعرفه‌های آب مصرفی مزارع آبزیان بود.

افزایش یک‌باره و نامتعارف تعرفه‌ها، تعریف نادرست از آب‌های تنظیم‌شده در این منطقه، عدم تعیین صحیح قیمت‌های تمام‌شده ماهیان پرورشی و شوری آب رودخانه‌ها و پساب‌ها از معضلات مطرح‌شده در این رابطه بود. راه‌اندازی پایانه صادرات آبزیان در شلمچه از دیگر مشکلات مطرح‌شده در این نشست بود.

در این نشست هم‌چنین مشکلات پرداخت تسهیلات بانک به تولیدکنندگان، عدم بهره‌مندی صحیح از مزایای قانون تأمین اجتماعی برای کارگاه‌های تولیدی با بیش از پنج شاغل نیز مطرح شد.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر در نشست بررسی مشکلات صنعت آبزی‌پروری گفت: ضروری است که رفع مشکلات صادرات در خرمشهر به‌طور پیوسته رصد و راهکارهای مناسب جهت آن‌ها اتخاذ شود.

ولی‌الله حیاتی گفت: قوانین و مقررات برای سرمایه‌گذاران، بازرگانان و فعالان اقتصادی باید به نحو مطلوبی منعطف شوند تا راه برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی در خرمشهر فراهم آید.

حیاتی افزود: مشکلات صنعت آبزی‌پروری به‌عنوان قطب تولید ماهی در کشور باید به‌صورت صحیح و با اولویت‌بخشی مناسب رفع شود تا ضربه‌ای به سرمایه‌گذاران و شاغلین بومی این صنعت وارد نشود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس ضمن اعلام برگزاری هفتگی این‌گونه نشست‌ها جهت رفع معضلات اقتصادی خرمشهر گفت: خرمشهر باوجود شرایط خاص جنگ و افتخاری که در آن دوران برای کشور به وجود آورده، مستلزم نگاه ویژه است. به‌واسطه جنگ و عدم کارآمدی برخی مسئولین سابق در بازسازی خرمشهر شاهد کمبود زیرساخت لازم در این شهرستان هستیم. ازنظر توانائی و پتانسیل خرمشهر در تمامی زمینه‌ها توان بالا و حرفی برای گفتن دارد درحالی‌که در تمام این رشته‌ها نیز شاهد کمبود زیرساخت‌ها و نواقص فراوان هستیم. 

عبدالله سامری افزود: درخواست ما نگاه ویژه همراه با فعالیت و کارآمدی بیشتر مسئولین در رابطه با مشکلات خرمشهر است تا بتوانیم کاستی‌ها و کم‌کاری‌هایی سابق را پوشش و دین خود را به مردم خرمشهر ادا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز