خبرگزاری کار ایران

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران:

خبر افزایش قیمت لوازم خانگی مبنای درستی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۳۰۶

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران تاکید کرد: خبر افزایش قیمت لوازم خانگی مبنای درستی ندارد و و مشخص نیست بر اساس کدام مستندات اعلام شده است.

به گزارش ایلنا، امید فاضلی‌نیا، دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران با اشاره به انتشار خبری مبنی بر افزایش ۶۰ درصدی قیمت لوازم خانگی گفت: این خبر و تعمیم آن به اکثر تولیدکنندگان مبنای درستی ندارد و مشخص نیست بر اساس کدام مستندات اعلام شده است.   

وی ادامه داد: این اظهارنظرهای غیرمستند آن هم از سوی یک مسئول صنفی تنها به افزایش تنش و التهاب بازار دامن می زند و در نقطه مقابل سیاست های تعادلی کشور در راستای حمایت از تولیدکنندگان قرار دارد. این اظهارات درحالی مطرح میشود که تولیدکنندگان لوازم خانگی علی رغم تغییر معنادار قیمت مواد اولیه فولادی و پلیمری و با لحاظ شرایط اقتصادی و فشارهای همه جانبه ناشی از تحریم ها، از اوایل امسال هیچگونه مجوز افزایش قیمتی در اقلام لوازم خانگی نداشته اند و همواره تلاش کرده اند با دولت و خریدار همراهی کنند اما یکباره با چنین اظهارنظرهای غیرکارشناسی روبرو می شوند.    

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران با بیان اینکه روند افزایش قیمت، یک فرآیند ضابطه مند و دارای ساز و کار مشخص است که از سوی ستاد تنظیم بازار، وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان به تولیدکنندگان اعلام و ابلاغ می شود، تاکید کرد: اگرچه ما به عنوان انجمن و تولیدکنندگان به عنوان حلقه اصلی عرضه و تقاضا برای اصلاح و اثربخشی فرآیندهای قیمت گذاری پیشنهاداتی داریم اما تولیدکنندگان در راستای تعهد و پایبندی به ضوابط، ماه هاست افزایش قیمت نداشته اند. این درحالی است که در ماه های اخیر تولیدکنندگان بارها شاهد بالا رفتن هزینه ها و جهش قیمت مواد اولیه بوده اند.   

فاضلی‌نیا با تاکید براینکه قیمت لوازم خانگی برخلاف بسیاری از محصولات دیگر، در ماه های اخیر نوسان قیمت نداشته است، گفت: شواهد موجود در بازار نیز نشان میدهد که خبر افزایش ۶۰ درصدی قیمت لوازم خانگی کذب است و پمپاژ منفی اخبار ساختگی تنها به ناامیدی تولیدکننده، التهاب بازار، افزایش قدرت عمل سودجویان و کاهش رونق بازار منجر می شود.   

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان لوازم خانگی استقبال چندانی از موضوع افزایش قیمت ندارند چراکه این امر کاهش تقاضا و رکود بازار را به دنبال دارد. هرگونه افزایش قیمت حتی به صورت رسمی ناشی از نوسانات مولفه های موثر بر قیمت تمام شده بوده که عموما از اختیار تولیدکننده خارج است و متاسفانه تاثیر این عوامل در سطح بازار به چشم می آید. 

به گفته دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران، اکثر تولیدکنندگان پایبند به موازین قانونی هستند و انتشار این اخبار در شرایط حاضر تنها باعث ایجاد احساس عدم امنیت اقتصادی، روانی و اجتماعی می شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز