خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران تشریح کرد

بازار خودرو گرفتار هجوم دلالان، سوداگری و نبود ابزارهای دریافت مالیات بر درآمد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۹۱۳

رئیس هیات مدیره انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران در خصوص چالشهای پیش روی خودرو در کشور گفت: نبود تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو در سال های اخیر، یکی از دلایل اصلی نابسامانی در بازار و افزایش شدید قیمت هاست.

مهدی کریمی تفرشی در گفتگو با ایلنا با تاکید بر اینکه تحریم خودروسازان، تولید خودرو را در کشور با معضل جدی مواجه کرده است گفت: نوسانات نرخ ارز و افزایش افسارگسیخته قیمت دلار نیز واردات بسیاری از قطعات را با چالش جدی مواجه کرده و در این شرایط بسیاری از خودروسازان معتقدند تولید با شرایط فعلی صرفه اقتصادی ندارد.

وی تشکیل ستاد توسعه و تامین ساخت داخل را از جمله اتفاقات مثبت ارزیابی کرد و گفت: با شکل گیری این ستاد، بسیاری از قطعات با همت شرکت های دانش بنیان و متخصصان در داخل کشور بومی سازی شد و به خودکفایی در تولید قطعات کمک زیادی کرد.

رئیس کارگروه کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل- یونسکو افزود: اگرچه در شرایط فعلی افزایش عرضه خودرو راهکار عملی موثری برای تعادل در بازار خودرو به نظر می آید، اما کمبود قطعه و مشکلات واردات قطعه های وارداتی با قیمت بالای ارز و عدم صرفه اقتصادی برای خودرو سازان، تولید و عرضه را با چالش جدی مواجه کرده است.

کریمی تفرشی با اشاره به اینکه تحویل خودرو توسط دو خودروساز اصلی کشور در سال جاری با رشد 32 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است گفت: با وجود این رشد قابل توجه، هنوز بدهی های سنگین خودروسازان به قطعه سازان عاملی برای کمبود عرضه و قیمت های افسارگسیخته است.

وی از دپوی خودرو به وسیله دو خودروساز کشور انتقاد کرد و گفت: دپوی خودروهای تولید شده ای که نقص قطعه داشتند، در پارکینگ دو خودروساز اصلی کشور، عاملی بر کمبود عرضه خودرو در بازار و بالارفتن قیمت ها شد.

رئیس هیات مدیره انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران گفت: متاسفانه در سال های اخیر خودرو به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده که باعث سرازیر شدن نقدینگی به بازارهای موازی و آسیب به متغیرهای کلان اقتصادی شده است.

کریمی تفرشی با تاکید بر اینکه هجوم دلالان به بازار خودرو، سوداگری و نبود ابزارهای دریافت مالیات بر درآمد، عاملی موثر برگرانی خودرو و التهابات این بازار است گفت: انتظار می رود با ورود خودروهای وارداتی به بازار کشور، قیمت های کاذب در بازار تعدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز