خبرگزاری کار ایران

در فصل تابستان چه نوع لباسی بپوشیم؟ معرفی لباس مناسب تابستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۲۲۱

تابستان فصل گرمی است، به همین دلیل در این فصل همیشه برای همه ما پوشش خنک مطرح است. در انتخاب لباس برای فصل تابستان تنها نباید زیبایی و طرح آن را در نظر گرفته شود بلکه لباس مناسب تابستان باید نقش یک خنک کننده را برای افراد بازی کند تا باعث تشدید گرمای تابستان نشود.

بنابراین در فصل تابستان باید در انتخاب لباس دقت زیادی داشته باشید و لباس‌هایی که از الیاف طبیعی تشکیل می‌شوند را انتخاب کنید. دراین مطلب شما را با ویژگی‌های منحصر به فرد لباس مناسب فصل تابستان آشنا خواهیم کرد.

تابستان چه پارچه‌ای برای لباس انتخاب کنیم؟

 به دلیل شرایطی که در کشور ایران برای پوشش خانم‌ها وجود دارد، تعداد لباس بیشتری از قبیل مانتو، روسری و ... را بر تن می‌کنند به همین دلیل ممکن است بیشتر دچار گرما زدگی و بی‌حالی شوند. در این بخش ما پارچه‌هایی را برای لباس مناسب تابستان معرفی می‌کنیم که بسیار خنک و سبک هستند و کمتر باعث گرمازدگی می‌شوند.

پارچه‌های لینن

پارچه لینن‌ ساخته شده از الیاف درخت کتان می‌باشد و بسیار سبک و خنک است، بنابراین در لباس مناسب تابستان بسیار کاربردی هستند. تنهاعیبی که این نوع پارچه‌ها دارند این است که چروک می‌شوند اما با یک اتو ملایم می‌توان آن‌ها را به سرعت صاف کرد.

پارچه‌های پنبه‌ای

پارچه‌های پنبه‌ای همانطور که از نامشان پیداست، از الیاف درخت پنبه تولید می‌شوند. لباس‌هایی که از این نوع پارچه تولید می‌شوند بسیار سبک هستند و از گرمازدگی جلوگیری می‌کنند. مشکلی که این نوع پارچه دارد این است که بر اثر کشییده شدن ساییده می‌شود. این نوع پارچه‌ها بعد از شست‌وشو کمی آب می‌روند.

پارچه‌های نخی

این نوع پارچه یک گزینه خوب برای لباس مناسب تابستان محسوب می‌شود زیرا علاوه بر اینکه مقاومت بالایی دارد، سبک بوده، رطوبت را سریع خشک می‌کند و مناسب هرنوع لباسی می‌باشد.

پارچه‌های ریون

پارچه ریون نوعی پارچه لخت است و برای لباس مناسب تابستان که گشاد است، یک گزینه عالی محسوب می‌شود. در تولید این نوع پارچه مقداری پلاستیک به کار می‌رود که ممکن است برای برخی افراد حساسیت ایجاد کند.

پارچه‌های لی کاغذی

این نوع پارچه شباهت زیادی به کتان دارد اما نازک‌تر و لطیف‌تر است. این نوع پارچه نیز یک گزینه خوب برای لباس مناسب فصل تابستان محسوب می‌شود.

این ایده‌ها را می‌توانید در لباس راحتی برای استفاده در منزل نیز به کار بگیرید. مثلا لگ یا ساپورت باید با تیشرتی که انتخاب می‌کنید هماهنگی داشته باشد. در بخش‌ فروش عمده لگ و ساپورت زنانه مهفام می‌توانید گزینه‌های بسیار خوبی را پیدا کنید. حال که درمورد بهترین پارچه برای لباس مناسب فصل تابستان صحبت کردیم بهتر است بقیه نکات در خصوص لباس‌ها را نیز مطرح کنیم.

لباس مناسب تابستان برای خانم‌ها

مانتوی تابستانه

فصل تابستان فصل رنگ‌های شاد است که باعث انتقال حس گرمی و انرژی به انسان می‌شوند. اگر در این فصل می‌خواهید یک مانتوی تابستانه خریداری کنید، حتما یک رنگ روشن‌ انتخاب کنید. برخی رنگ‌های روشن که رسمی‌تر هستند و از آن‌ها می‌توان در محل کار نیز استفاده کرد شامل کرم، سفید و قهوه‌ای روشن می‌باشند. بدن انسان گرما تولید می‌کند که درجه حرارت گرمایی که از بدن تولید می‌شود از گرمای محیط کمتر است. به همین دلیل است که اگر در تابستان لباس‌ها و مانتوهای روشن استفاده کنید، این گرما به آسانی از بدن به بیرون منتقل می‌شود.

بهتر است برای انتخاب مانتو، آن‎هایی را انتخاب کنید که از پارچه‌های نازک تولید شده‌اند و بدون چین و لایه می‌باشند. جنس مانتو نیز بسیار مهم است. الیاف پلاستیکی که در بافت پارچه مانتو استفاده می‌شود برای این فصل مناسب نیست اما الیاف نخی، پنبه‌ای و کتانی، بسیار مناسب این فصل هستند.

 پیراهن‌های نخی

یک لباس مناسب تابستان، پیراهن نخی گشاد برای استفاده در منزل است که باعث می‌شود بدن بسیار خنک بماند. به‌یاد داشته باشِد که از پیراهن‌هایی استفاده کنید که از پارچه‌ شاد با نقش گل‌ها و یا طرح‌های هندسی رنگارنگ تولید شده‌اند زیرا برای این فصل مناسب‌ترند. رنگ‌هایی مانند زرد، صورتی و نارنجی و حتی فسفری باعث ایجاد یک جلوه تابستانی در منزل می‌شوند. پیراهن‌های نخی با یقه گرد ساده و یقه هفت، انتخاب خوبی برای لباس‌ مناسب فصل تابستان هستند.

 شلوارهای گشاد

استفاده از شلوارهای جذب و تنگ در فصل تابستان چندان دلچسب و مناسب نیست. این شلوارها باعث احساس بیشتر گرما در بدن می‌شوند و در نتیجه تعرق بیشتری را سبب می‎شوند که همین امر مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

در فصل تابستان بهتر است از شلوارهای گشاد استفاده کنید. این روزها، شلوارهای گشاد بسیار مد شده و طرفداران زیادی نیز پیدا کرده‌اند.س بهتر است در تابستان بیشتر از شلوار های نخی استفاده کنید و پوشیدن شلوارهایی که دارای جنس‌های ضخیم مانند جین هستند اجتناب کنید. اگر به پوشیدن شلوارهای جین علاقه زیادی دارید می‌توانید از شلوار مام استایل و یا بوی فرند استفاده کنید که آزادتر هستند.

در فصل تابستان چه نوع لباسی بپوشیم؟ معرفی لباس مناسب تابستان

دامن‌های خنک

دامن‌های بلند و خنک یک جایگزین بسیار مناسب برای شلوار می‌باشد. پارچه‌هایی که جنس ظریف و خنکی دارند برای استفاده در لباس‌هایی مانند دامن و یا دامن‌شلواری مناسب‌تر می‌باشند.

شومیز های خنک

لباسی که برای استفاده در زیر مانتو کاربرد دارد، باید بسیار خنک و لطیف باشد تا از گرما و تعرق بدن جلوگیری کند. لباس‌هایی که از پارچه‌های لطیف تولید شده‌اند مانند حریر برای شومیز، برای لباس‌های تابستانی بسیار مناسبند.

تابستان چه رنگی را برای لباس‌ها انتخاب کنیم؟

به جز رنگ‌های روشن مثل سفید٬ کرمی٬ صورتی کم‌رنگ٬ آبی روشن و… که در ابتدای مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، استفاده از رنگ‌های تند و تیز و به اصطلاح رنگ‌های تابستانی نیز می‌توانند انتخاب مناسبی برای پوشش این فصل باشد. در این بخش به سراغ بررسی رنگ‌های پیشنهادی لباس مناسب تابستان می‌رویم.

رنگی رنگی بپوش

در پاسخ به این سوال که رنگ مورد علاقه شما چیست چه جوابی خواهید داشت؟ حقیقتا برای خیلی از افراد انتخاب یک رنگ خاص در بین این همه رنگ کار بسیار دشواری‌ به نظر می‌رسد. اگر شما نیز به تمامی رنگ‌ها علاقه‌مند هستید و انتخاب بین چند رنگ برایتان دشوار است، به شما ترکیب چند رنگ را پیشنهاد می‌کنیم.

از ترکیب رنگ‌های مختلف نترسید. برای ساخت استایل‌ تابستانی امسال٬ به سراغ کمد لباس‌هایتان بروید و سعی کنید لباس‌های رنگی که هیچوقت باهم نپوشیده‌اید را امتحان کنید. قطعا از این ترکیب‌های خلاقانه شگفت‌زده خواهید شد. مثلا در استایل‌های اسپورت از لباس ورزشی زنانه استفاده کنید که رنگ‌های مختلفی در آن به‌کار رفته باشد.

طرح‌دار و شلوغ برای استایل تابستان

استفاده از لباس‌ها و پارچه‌های طرح‌دار خاص می‌توانند در‌ انتخاب لباس تابستان معجزه ایجاد کنند. انتخاب یک جز کوچک طرح دار مانند تیشرت راحتی، شومیز زیر مانتو یا شلوار می‌تواند در یک ست ساده٬ تغییرات بزرگی را ایجاد کند.

سفید کامل

 اگر برای یک قرار دوستانه یا یک میهمانی از ست یکدست سفید استفاده می‌کنید، باعث می‌شوید که احساس پاکی و شادی را به خود و اطرافیانتان منتقل کنید.

علاوه بر این برای فرار از گرما، بهترین گزینه انتخاب لباس یکدست سفید در استایل‌های تابستانی است. پیشنهاد ما به شما این است که از لباس‌های سفید گشاد مانند یک مانتوی  بلند و راحت و شلوار دامنی استفاده کنید. اگر تاکنون چنین استایلی را امتحان نکرده‌اید همین حالا دست به کار شوید و برای شروع‌ تابستان یک ست کاملا سفید تهیه کنید. همچنین اکسسوری‌های حصیری و چوبی٬ مکمل‌های بسیار خوبی برای ست یکدست سفید می‌باشند.

در فصل تابستان چه نوع لباسی بپوشیم؟ معرفی لباس مناسب تابستان

 ترکیب رنگ قرمز و سبز

شاید شما نیز می‌دانید که قرمز و سبز از رنگ‌های مکمل می‌باشند و ترکیب رنگ‌های مکمل در کنار هم به استایل تابستانی جذابیت و درخشندگی خاصی می‌دهد. مثلا اگر یک قرار دوستانه در یک بعدظهر گرم تابستانه دارید، می‌توانید از یک مانتوی گشاد سبز به همراه شال و کیف و قرمز رنگ استفاده کنید. این یک ترکیب درخشنده و خاص در فصل تابستان است  و با میوه‌های بی نظیر تابستان هم‌خوانی ویژه‌ای دارد.

ترکیب رنگ بنفش و زرد

این دو رنگ نیز از رنگ‎های مکمل هستند که در کنار هم درخشندگی و جذابیت فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند. در استفاده از این دو رنگ باید سعی کنید که نسبت استفاده از آن‌ها را در کنار هم رعایت کنید تا تاثیر دوچندانی داشته باشند. بهتر است از رنگ زرد کمتر و از بنفش بیشتر استفاده کنید تا درخشندگی رنگ‌ها را از بین نبرید.

ترکیب صورتی  و آبی روشن

این ترکیب رنگ نیز از رنگ‎های بسیار ملیح و دوست داشتنی است. این دو رنگ در کنار هم یک احساس رویاگونه را به انسان منتقل می‌کند. استفاده از این ترکیبات رنگی جذاب ممکن است در تیشرت راحتی زنانه بسیار مناسب به نظر برسد.

در این مطلب سعی کردیم اصول و روش‌هایی ثابت شده برای انتخاب لباس مناسب تابستان را با شما به اشتراک بگذاریم. با این‌حال مهم‌ترین چیزی که برای ست کردن لباس‌ در هر فصلی از سال وجود دارد این است که از  به‌کاربردن خلاقیت و امتحان کردن ایده‌های جدید نترسید. این شما هستید که می‌توانید یک ایده نو را در پوشش خود در خلاف جهت مد به کار ببرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز