خبرگزاری کار ایران

مقایسه گوشیهای سامسونگ سری s و سری m

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۳۲۲

برند سامسونگ یکی از محبوب‌ترین برندهای تولید کننده گوشی‌های هوشمند در دنیاست، که طی چند سال اخیر با ارائه محصولات متفاوت سری s و m، خلاقیت در طراحی و تکنولوژی ساخت خود را در مقابل برندهای مطرحی مانند Apple و Huawei به رخ کشیده است.

حتماً می‌دانید که محصولات سری m، جزو گوشی‌های خوش قیمت بازار هستند و طبق نظر کارشناسان سامسونگ، از نظر تکنولوژی ساخت و امکانات، تا حدی به گوشی‌های پرچمدار سری s شباهت دارند. با توجه به اینکه گوشی‌های سری s جزو پیشرفته‌ترین تولیدات سامسونگ محسوب می‌شوند، مشتاق شدیم در این مطلب گوشی‌های این دو سری محبوب را با هم مقایسه کنیم و بفهمیم چرا سامسونگ ادعا می‌کند محصولات سری s و m با هم دوستی نزدیکی دارند!

گوشی‌های هوشمند سری s؛ تلفیقی از تکنولوژی و زیبایی

گوشی‌های سری s سامسونگ یکی از بهترین تولیدات این کمپانی هستند، چون از نظر تکنولوژی ساخت، طراحی و قابلیت‌ها، رقیب بزرگ برندهای لوکسی مانند Apple محسوب می‌شوند. به علاوه، قیمت گوشی سامسونگ سری s نیز طوری تعیین شده که جزو اقتصادی‌ترین گوشی‌های بازار در مقایسه با گوشی‌های هم رده خود به شمار می‌روند. اولین گوشی سامسونگ Galaxy S در سال 2010 معرفی شد و در مدت کوتاهی بیش از 20 میلیون دستگاه از آن فروخته شد!

·آغاز محبوبیت محصولات سری S سامسونگ

پس از موفقیت گلکسی S، سامسونگ در آوریل 2011 گوشی Galaxy S II را روانه بازار کرد که در عرض فقط 55 روز، 3 میلیون دستگاه از آن به فروش رفت. این گوشی با سخت‌افزار بسیار قوی، بدنه باریک و صفحه نمایش Super AMOLED، در مقایسه با نسل قبلی خود بسیار پیشرفته‌تر بود. گلکسی S II در نمایشگاه MWC 2012 نیز بعنوان گوشی هوشمند سال معرفی شد.

محصول بعدی که در سال 2012 عرضه شد، Galaxy S III و یک شاهکار واقعی با سخت افزار قوی بود. در سال 2013 سامسونگ از Galaxy S4 با رابط کاربری TouchWiz رونمایی کرد که در مقایسه با مدل‌های قبلی خود، ضخامت کمتر، سخت افزار قدرتمندتر و نمایشگر بزرگتری داشت. محصول بعدی، سامسونگ Galaxy S5 بود که در سال 2014 روانه بازار شد. این گوشی مدل توسعه یافته Galaxy S4 بود که مقاوم به آب و گرد و غبار طراحی شده بود.

گوشی‌های Galaxy S6 & S6 edge با یک پنل Quad HD فوق‌العاده واضح در سال 2015 رونمایی شدند. مارس سال 2016، سامسونگ گوشی‌های S7 & S7 با صفحه نمایش منحنی رادیکال را تولید کرد که، به عنوان یک گام بزرگ در تحول گوشی‌های هوشمند این برند در نظر گرفته شد.

·تکامل محصولات سری S با ورود خانواده S21

گوشی‌های استثنایی Galaxy S8 and S8 Plus در سال 2017، Galaxy S10e, S10 and S10 Plus در سال 2019 و Galaxy S20, S20 Plus and S20 Ultra در سال 2020 به خانواده محصولات سری s گوگل اضافه شدند. وجه تمایز محصولات سری s8، s10 و s20 نسبت به گوشی‌های قبلی در سخت افزار، دوربین، باتری و رم قوی‌تر بود.

ولی سامسونگ در سال 2021 گوشی‌های S21, S21 Plus and S21 Ultra را معرفی کرد تا ثابت کند همچنان می‌تواند در بازار بدرخشد. هر سه گوشی از تراشه رده بالای Qualcomm Snapdragon 888، نرخ تازه سازی 120 هرتز و اندروید 11 پشتیبانی می‌کنند و One UI 3.1 ظاهر شیک‌تری را برای آنها به ارمغان آورده است.

مقایسه گوشیهای سامسونگ سری s و سری m

گوشی‌های هوشمند سری m؛ محبوب‌ترین گوشی‌های اقتصادی بازار

به گفته کارشناسان سامسونگ، گوشی‌های سری M دقیقاً یک کلاس پایین‌تر از گوشی‌های پرچمدار سری S هستند. گوشی‌های سری m سامسونگ جزو گوشی‌های خوش قیمت یا اقتصادی بازار و اولین انتخاب مشتریانی هستند که قیمت و کیفیت را با هم می‌خواهند.

·سیر تکامل گوشی‌های سری m سامسونگ

اولین مدل‌های این سری، سامسونگ گلکسی M10 و M20، بودند که در 5 فوریه 2019 رونمایی شدند. پس از آنها M30 در 7 مارس، M40 در 18 ژوئن، M10s و M30s در 18 سپتامبر همان سال روانه بازار شدند. این محصولات از نظر ظاهری طراحی ساده‌ای داشتند، ولی سخت افزار، ظرفیت باتری و دوربین آنها نسبت به گوشی‌های سری A یا J پیشرفته‌تر بود.

در سال 2020 سامسونگ گوشی‌های M01، M01s و M11 را روانه بازار کرد. سپس سری M21، M21s و M31 را با سیستم Android 10 One UI 2 تولید کرد و سال 2020 را با معرفی M31s و M51 به پایان رساند. این محصولات از نظر قدرت باتری، کیفیت دوربین و حافظه داخلی، نسبت به محصولات قبلی پیشرفته‌تر بودند.

·تولد بهترین گوشی‌های سری m در سال 2022

در سال 2021 مدل‌های M02، M02s، M12، M22، M32، M32 5G، M42 5G و گلکسی M62 به بازار عرضه شدند که تفاوت آنچنانی با مدل‌های سال 2020 نداشتند. ولی در سال جدید دو مدل M23 و M33 با اندروید 12، دوربین Wide 50 مگاپیکسلی و قدرت باتری 5000 و 6000 میلی‌آمپر معرفی شدند که پس از M62 با باتری 7000 میلی‌آمپری، تقریباً بهترین گوشی‌های سری M از نظر سخت افزار، باتری و طراحی محسوب می‌شوند.

تفاوت‌ها و شباهت‌های گوشی‌های سری s و سری m

در بخش قبلی تنوع گوشی‌های سری s و سری m و بهترین محصولات آنها را بررسی کردیم. در ادامه می‌خواهیم گوشی‌های این دو سری را از نظر 4 فاکتور مهم در انتخاب و خرید گوشی تلفن همراه مقایسه کنیم:

1.قدرت پردازنده

در گوشی‌های سری S از پردازنده‌های 8 هسته‌ای Exynos و اسنپدراگون استفاده شده است. به روزرسانی‌های اندروید و One UI قبل از سایر سری‌ها، برای این سری از گوشی‌ها منتشر می‌شود و توانایی پشتیبانی و اجرای انواع بازی‌های سنگین را دارند. در گوشی‌های سری M نیز از پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده شده، ولی ظرفیت آنها برای انجام محاسبات و امور روزمره مناسب است، نه اجرای بازی‌های سنگین.

2.ظرفیت باتری

در بهترین محصولات سری S، ظرفیت باتری نهایتا 5000 میلی‌آمپر است و سایر محصولات نیز از ظرفیت 4500 و 5000 میلی‌آمپری برخوردار هستند. ولی در گوشی‌های سری M ظرفیت باتری بین 5000 تا 6000 میلی‌آمپر است. سری M در گوشی مدل M62 حتی به استفاده از باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپری هم روی آورده است!

3.کیفیت دوربین

دوربین گوشی‌های سری S از نظر کیفیت و دقت با دوربین‌های DSLR مقایسه می‌شود. کیفیت دوربین اصلی در مدل‌های پیشرفته این سری، از جمله مدل Samsung Galaxy S21 Ultra 5G به 108 مگاپیکسل ارتقا یافته است. در محصولات سری M نیز کیفیت دوربین اصلی 12، 48 و 64 مگاپیکسل در نظر گرفته شده و کیفیت تصویر قابل قبولی دارد.

4.حافظه داخلی

حافظه داخلی گوشی‌های هوشمند سری M، 32 تا 64 گیگابایت و در مدل M62 استثنا 128 گیگابایت در نظر گرفته شده است. در گوشی‌های سری S نیز حافظه داخلی 64 تا 256 گیگابایت و در گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra 5G به 512 گیگابایت ارتقا پیدا کرده است.

 

گوشی سری M بخریم یا سری S؟

با توجه به مقایسه‌ای که درباره ویژگی‌ها و امکانات مهم گوشی‌های سری M و S انجام دادیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر محدودیت بودجه ندارید و به دنبال یک گوشی سریع و قدرتمند هستید که از بازی‌های موبایلی سنگین هم پشتیبانی کند، به سراغ محصولات سری S بروید.

ولی اگر الویت شما خرید یک گوشی اقتصادی و باکیفیت است که برای کارهای روزمره مناسب باشد، گوشی‌های سری M بهترین انتخاب هستند. برای مقایسه یا خرید هر کدام از گوشی‌های سری S و M سامسونگ، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی پلازا دیجیتال مراجعه کنید که علاوه بر تنوع محصولات، ضمانت اصالت کالا و قیمت نیز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز