خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فولاد هرمزگان خبر داد؛

اولین صندوق درمانی حامی کارگران و خانواده‌های آنها در فولاد هرمزگان تاسیس شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۹۱۰

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: اولین کشوری هستیم که صندوق درمان را برای کارگران فولاد در حمایت از بیماری خاص کارگران و خانواده‌های آنها ایجاد کردیم.

معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ درحاشیه دومین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته‌گری مدام درخصوص برنامه‌های فولاد هرمزگان درحمایت از کارگران گفت: معتقدم که در هر بنگاه اقتصادی منابع انسانی اصلی‌ترین سرمایه‌های آن بنگاه‌ها هستند بنابراین برنامه‌هایی که در حمایت از کارگران صورت می‌گیرد هزینه کرد نیست،‌ بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است.  

وی ادامه داد:‌ باتوجه به آنکه در سال جاری حدود 4 ماه قطعی برق و گاز داشتیم و این موجب واردشدن صدمات زیادی به صنعت فولاد شد. اما به دلیل تلاش کارگران ما تغییری از نظر درآمدی و سود نسبت به سال گذشته که هیچ قطعی‌ای وجود نداشت، نداشتیم این نشان می‌دهد که ما هرچه در حوزه منابع انسانی هزینه کنیم درجای دیگر سودآوری خواهد داشت منابع انسانی بزرگترین سرمایه ما است و باید درکنار رسیدگی به مشکلات آنها آموزش و ایجاد انگیزه را داشته باشیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان افزود: حدود 5 هزار کارگر در فولاد هرمزگان مشغول به کار هستند که 3 هزار و 500 نفر از آنها از بدو تاسیس فولاد هرمزگان با ما همکاری داشتند درصورتی که بیمه تکمیلی نداشتند و حقوق کمی داشتند. به همین دلیل از ابتدای انتصابم در فولاد هرمزگان حقوق آنها را به بیش از 4 میلیون تومان مطابق با قانون کار افزایش و طبقه بندی مشاغل را ایجاد و بیمه تکمیلی و عمر و حوادث را اجرا کردیم.

وی خبر داد: اولین کشوری هستیم که صندوق درمان را برای کارگران فولاد در حمایت از بیماری خاص کارگران و خانواده‌های آنها ایجاد کردیم. بیمه تکمیلی بخشی از این هزینه‌های درمان را حمایت می‌کرد و ما در این صندوق باقی هزینه‌ها را اعم از درمان و دارو و اقامت و سفر را برای آنها حمایت می‌کنیم تا کلیه مراحل درمان برای این عزیزان صرف شود.  درحال حاضر فرزندان یکی از کارگران ما دچار بیماری نادری در جهان شده است که به طور میانگین حدود 250 تا 300 میلیون تومان هزینه درمان ماهانه به آن پرداخت می‌کنیم. اینها وظیفه اخلاقی ما در حمایت از کارگران است و که بگوییم قدردان زحمات و تلاشهای شبانه روزی آنها هستیم.

معروفخانی همچنین گفت:‌ به دلیل پایین بودن حقوق کارگران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که بسته‌های معیشتی ماهانه به این عزیزان تقدیم شود و در سال آینده نیز این حمایتهای ماهانه ادامه خواهد داشت. در حوزه تامین مسکن این عزیزان نیز برطبق شعار رئیس جمهوری تقریبا مسئله مسکن این عزیزان  و واگذاری زمین توسط وزارت راه و شهرسازی صورت خواهد گرفت. به این ترتیب می‌توانیم برای 5 هزار کارگر فولاد هرمزگان مسکن تامین کنیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با بیان اینکه درحوزه فعالیتهای اجتماعی هدفمند عمل می‌کنیم همچنان که طیب‌نیا مسئولیت اجتماعی را وظیفه اخلاقی و اداری می‌دانست گفت:‌ در گروه فولاد مبارکه اولین شرکتی بودیم که در راستای دستورات طیب‌نیا این موضوع را به صورت هدفمند عمل کردیم و براین اساس حدود 5 هزار یتیم هرمزگانی را تحت پوشش فولاد هرمزگان قرار دادیم که به صورت ماهانه مستمری حمایتی آنها واریز می‌شود، مدرسه 12 کلاس‌ای را درحال ساخت هستیم. درموضوع زلزله فین نیز ضمن حضور میدانی در محل حدود 1250 چادر مورد نیاز زلزله زدگان را در کمتر از 24 ساعت تهیه و همچنین غذای گرم را در اختیار آنها قرار دادیم. آنها در راستای مسئولیتهای اجتماعی ما بود ضمن اینکه به 70 دانش آموزی که نخبه بودند و از خانواده محروم و نیازمند با حمایت مالی فولاد هرمزگان در باشگاه فرهنگیان به تحصیل می‌پردازند تا بتوانند در بهترین دانشگاه‌های کشور پذیرفته و سپس به اشتغال در صنعت کشور بپردازند همچنین برای بیماران کرونایی نیز تهیه اکسیژن و ماسکهای درمانی نیز داشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز