خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

کاهش قیمت کتاب در حال حاضر امکان پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۸۲۶

قوانینی که برای معافیت مالیاتی داریم شامل کتابفروشان نمی‌شود زیرا کتابفروشان زیرمجموعه اتحادیه‌ی ناشران‌اند / اصلاح قانون معافیت مالیاتی می‌تواند کمک شایانی به ناشران باشد.

در چهارمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ وزیر ارشاد از سالن خلیج فارس واقع در نیم‌طبقه‌ی دوم شبستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی جنتی در این بازدید؛ ضمن شایسته دانستن برپایی این سالن گفت: همه ما به خصوص نویسندگان و فرهیختگان وظیفه داریم از دست‌اندازی‌های خارجی به عنوان نام خلیج فارس در کتاب‌ها جلوگیری کنیم.

وزیر ارشاد در ادامه این بازدید؛ به غرفه‌های موسسه فرهنگی اکو، انجمن دوستی ایران و فلسطین، انجمن دوستی ایران و سیرالئون، ‌مرکز پژوهش‌های علمی و استراتژیک خاورمیانه رفت و سپس از چند انتشارات واقع در سالن عمومی مانند نشر قطره، مرکز و شاهد دیدن کرد.

وزیر ارشاد در ادامه؛ سری هم به سالن یاس زد و ضمن بازدید از غرفه‌های این سالن؛ با حضور در جمع خبرنگاران به چند سوال آن‌ها پاسخ داد.

علی جنتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره کاهش قیمت کتاب گفت: درحال حاضر کاهش قیمت کتاب ممکن نیست زیرا قیمت تمام شده کتاب با توجه به هزینه‌های کاغذ و چاپ بالاست. ما باید به کتابخوان‌ها کمک کنیم تا راحت‌تر بتوانند کتاب‌های موردنیاز خود را تهیه کنند. در این راستا به دانشجویان، طلاب و پژوهشگران؛ بن‌های کتاب اهدا می‌شود تا با سهولت بیشتری کتاب را تهیه کنند.

وی افزود: ما باید به شکل‌های مختلف از ناشران حمایت کنیم برای نمونه کتاب‌های خوب را از ناشران بخریم اما برای پایین آوردن قیمت تمام شده کتاب‌ها فعلا کاری نمی‌توانیم بکنیم. همچنین مردم می‌توانند از کتابخانه‌های عمومی استفاده کنند.

جنتی در ادامه به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران درباره ارزیابی کار خبرنگاران در نمایشگاه گفت: هنوز وقت نکردم مطبوعات و رسانه‌ها را با جزئیات دنبال کنم بنابراین نمی‌توانم قضاوت درستی کنم اما در اولین فرصت حتما خبر‌ها را می‌بینم. با این حال حضور شما خبرنگاران نشانگر این است که خبرهای نمایشگاه منعکس می‌شود. من از همه شما تشکر می‌کنم و می‌دانم کار شما هم سخت است.

وی در ادامه به پرسشی درباره سالن یاس پاسخ داد و گفت: سالن یاس خیلی خوب بود بسته‌هایی که تهیه شده و با تفکیک موضوعی در اختیار افراد قرار می‌گیرد؛ راهنمای بسیار مهمی می‌تواند برای علاقمندان به کتابخوانی باشد. این بسته‌ها حکم نقشه‌ی راهی را دارند برای کسانی که می‌خواهند کتابخوانی را به تازگی در موضوع خاصی شروع کنند. علاوه بر این سالن یاس فقط کتاب‌های جدید را نمایش می‌دهد و این برای کسانی که می‌خواهند جدید‌ترین کتاب‌ها را برای کتابخانه‌هایشان خریداری کنند؛ بسیار مناسب است.

وی درباره معافیت مالیاتی کتابفروشان نیز گفت: قوانینی که ما برای معافیت مالیاتی داریم شامل کتابفروشان نمی‌شود زیرا کتابفروشان صنفی هستند زیرمجموعه اتحادیه‌ی ناشران و موسسه فرهنگی محسوب نمی‌شوند. کاری که ما می‌توانیم بکنیم این است که قانون را اصلاح کنیم. اصلاح قانون معافیت مالیاتی می‌تواند کمک شایانی به ناشران باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز