خبرگزاری کار ایران

منتخبان دوره ۲۶ جایزه کتاب فصل معرفی می‌شوند

کد خبر : ۱۲۹۵۷۸

در بیست‌و‌ششمین دوره جایزه کتاب فصل کتاب‌های انتشار یافته در فصل تابستان سال جاری بررسی شدند. در این دوره ۴۰۰۵ عنوان کتاب منتشر شده مورد ارزیابی قرار گرفت که از آن میان ۱۸۵ اثر به مرحله دوم داوری‌ها راه یافتند.

ایلنا: برگزیدگان و شایستگان تقدیر بیست و ششمین دوره جایزه کتاب فصل؛ یکشنبه(۸ دی) با حضور سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرای اهل قلم معرفی می‌شوند. در این دوره ۱۰ اثر برگزیده و ۳۰ کتاب شایسته تقدیر شناخته شده‌اند.

به گزارش ایلنا، در بیست‌و‌ششمین دوره جایزه کتاب فصل کتاب‌های انتشار یافته در فصل تابستان سال جاری بررسی شدند. در این دوره ۴۰۰۵ عنوان کتاب منتشر شده مورد ارزیابی قرار گرفت که از آن میان ۱۸۵ اثر به مرحله دوم داوری‌ها راه یافتند.

تعداد آثار ارزیابی شده در این دوره نسبت به دوره بیست‌وپنجم جایزه کتاب فصل افزایش داشته است. بر اساس گزارش دبیرخانه این جشنواره، در دوره بیست‌وششم تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه ۴۰۰۵ عنوان کتاب اعلام شد که در مقایسه با ۳۶۴۶ عنوان اثر در دوره بیست و پنجم، ۳۵۹ اثر به تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه افزوده شده است.

در مرحله دوم داوری‌ها نیز در بیست‌و‌ششمین دوره جایزه کتاب فصل در مجموع ۱۸۵ اثر به مرحله دوم داوری راه یافته است در حالی‌که این آمار در دوره قبل ۱۳۹ اثر بود. تعداد آثار راه یافته به مرحله دوم این دوره نشان دهنده افزایش ۴۶ اثر راه یافته به مرحله دوم داوری‌هاست.

شمار آثار داوری شده در این دوره به تفکیک موضوعات بدین قرار است: کلیات ۵۹، فلسفه و روان‌شناسی ۲۰۲، دین ۵۳۰، ‌علوم اجتماعی ۸۰۱، زبان ۸۱، علوم خالص ۱۲۶، علوم کاربردی ۵۷۸، هنر ۲۱۶، ادبیات ۵۴۴، تاریخ و جغرافیا ۳۵۵ و کودک و نوجوان ۵۱۳ عنوان.

در بیست‌و‌ششمین دوره جایزه کتاب فصل در مجموع ۱۰ اثر برگزیده شدند که ۶ اثر در بخش تالیف، ۲ اثر در بخش ترجمه و ۲ اثر در بخش تصحیح هستند. همچنین ۳۰ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند که از میان آن‌ها ۱۵ اثر تالیف، ۱۴ اثر ترجمه و یک اثر در بخش تصحیح است.

آیین اختتامیه بیست‌و ششمین دوره جایزه کتاب فصل یکشنبه هشتم دی ماه ۹۲ ازساعت ۱۵ و ۳۰ در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲، سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز