خبرگزاری کار ایران

«ولگرد‌های دارما» در فرهنگسرای فناوری اطلاعات رونمایی می‌شود

کد خبر : ۱۲۷۹۷۶

«ولگردهای دارما» متعلق به دورهٔ بودیستی کرواک است و اولین رمانی ا‌ست که از این نویسنده در ایران منتشر شده است. این اثر در فرهنگسرای اطلاعات رونمایی می‌شود.

ایلنا: رمان «ولگردهای دارما» نوشتهٔ جک کرواک پنج شنبه(۲۱ آذر)؛ ساعت ۱۶ با حضور مترجم و منتقدین ادبی پس از رو نمایی در نخستین نشست نقد کتاب «پنجشنبه‌ها» فرهنگ سرای فناوری اطلاعات به بوته نقد گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فناوری اطلاعات، این برنامه با همکاری نشر «روزنه» ناشر این کتاب برگزار و رضاعلیزاده، مجتبی گلستانی و احسان نوروزی از مترجمان و منتقدان به نقد و بررسی رمان «ولگردهای دارما» می‌پردازند.

«ولگردهای دارما» متعلق به دورهٔ بودیستی کرواک است و اولین رمانی ا‌ست که از این نویسنده در ایران منتشر شده است.

جک کرواک، شاعر و نویسنده آمریکایی، در کنار ویلیام باروز و آلن گینزبرگ از شاعران و نویسندگان بزرگ «نسل بیت» است که در سال ۱۹۵۷ با انتشار رمان جاده‌ای‌اش «در جاده» به شهرتی عظیم رسید. «نسل بیت» نسلی است که، گذشته از دستاورد عظیم ادبی‌اش، دست‌کم برای دو دهه تأثیر بسیاری بر فضای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی امریکا و اروپا گذاشت.

فرید قدمی، نویسنده و مترجم این رمان پیش از این نیز کتاب «هایکوهای امریکایی» از جک کرواک را ترجمه و منتشر کرده است و علاوه بر آن ترجمه‌های متعددی از شاعران و نویسندگان دیگر «نسل بیت» را نیز در کارنامهٔ خود دارد؛ که از آن میان می‌توان به ترجمهٔ شعر بلند «زوزه» از آلن گینزبرگ به همراه مهرداد فلاح و ترجمهٔ شعر بلند «یکی آمریکا را به باد داد» از امیری باراکا اشاره کرد.

علاقمندان می‌توانند برای شرکت دراین برنامه به فرهنگ سرای فناوری اطلاعات واقع در تقاطع خیابان‌های کارگر جنوبی و جمهوری مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۹۰۲۱۳۸ تماس بگیرند.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز