خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در بزرگداشت هفته دفاع مقدس:

وقتی بسیج و نیروهای مردمی به میدان آمد، معادلات دشمن عوض شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۵۴

امروز در فضای عفن مادی‌گرایی، همین نیروهای دفاع مقدس هستند که پاسدار انقلاب‌اند؛ نه تازه به دوران رسیده‌ها که نه از جنگ چیسزی می‌دانند و نه از سختی‌هایش.

ایلنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که به همت بسیج این وزارتخانه برگزار شد، ضمن بیان این مطلب که امروزه فرهنگ ایثار و شهادت، جزئی از زندگی مردم شده است، اظهار داشت: در سال‌های جنگ، دشمن به کررات با بمباران مراکز نفتی، کشتی‌های تجاری، پل‌ها و خطوط لوله‌ی نفت در صدد تضعیف نیروهای ما بود ولی در شرایطی که مایحتاج روزمره‌ی مردم جیره‌بندی شده بود، رزمندگان از خاک ایران دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ جنتی با اشاره به دورانی که استاندار خوزستان بود، گفت: روزهای ابتدایی جنگ، نیروهای مسلح ما انسجام لازم برای دفاع در مقابل مهاجمان را نداشتند. یادم هست که رهبر معظم انقلاب –که آن زمان مشاور امام خمینی(ره) بودند - به اهواز آمدند و فرمانداهان نظامی دور ایشان جمع شدند. ایشان به آن‌ها گفتند: درد دل نکنید! برای مقابله با دشمن طرح بدهید!

وی همچنین درمورد شرایط بحرانی شهر دزفیک و اهمیت استراتژیک آن برای دشمن، افزود: بیش از ۱۲۰ موشک اسکات به این شهر اصابت کرد اما مقاومت قهرمانه‌ی رزمنداگان باعثعقب‌راندن دشمن شد. وقتی بسیج و نیروهای مردمی به میدان آمدن، معادلات دشمن عوض شد؛ حصر آبادان و خرمشهر شکست و رزمندگان ما حتی در خاک دشمن پیشروی کرده و فاو را گرفتند.

وزیر ارشاد ادامه داد: با استقرار نیروهای ایرانی در فاو، غرب به وحشت افتاد زیرا آن‌ها نمی‌خواستند این جنگ، برنده‌ داشته باشد بلکه می‌خواستند به صورت فرسایشی ادامه پیدا کند. به همین دلیل حمایت‌های جهانی از صدام آغاز شد. ولی ملتی که پشت سر امام(ره) ایستاده بود، از تمامیت ارضی و عزت کشور دفاع کردند.

وی گفت: امروز در فضای عفن مادی‌گرایی، همین نیروهای دفاع مقدس هستند که پاسدار انقلاب‌اند؛ نه تازه به دوران رسیده‌ها که نه از جنگ چیزی می‌دانند و نه از سختی‌هایش. همچنین نقشی که هنرمندان؛ اعم از شاعران، خوانندگان، سینماگران و… در ترغیب و تشویق رزمندگان برای حضور در جبهه‌ها نقش به‌سزایی بود. کشور خود را مدیون هنرمندن‌ می‌داند.

جتنی اظهار داشت: یکی از وظایف و نظارت ارشاد حمایت از این فرهنگ است که در واقع میراثی ست که باید حفظ شوند و به نسل‌های بعدی انتقال یابند. حال اینکه بسیاری از رزمندگان دیروز، هنرمندان امروز جامعه ما هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز