خبرگزاری کار ایران

علی جنتی در پاسخ به ایلنا:

از برخورد‌های سلیقه‌ای در حمایت از رسانه‌های خاص پرهیز می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۳۵

از سال بعد، بودجه‌ی صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان را افزایش می‌دهیم / حمایت مالی از رسانه‌های خبری، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها بر اساس اولویت‌بندی‌ها صورت خواهد پذیرفت.

ایلنا؛ علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در پاسخ به سوالات ایلنا؛ درمورد آخرین تصمیمات برای بیمه‌ی هنرمندان و روزنامه‌نگاران، تخصیص بودجه‌های حمایتی به برخی رسانه‌ها و تبدیل شدن آن به رانت‌ برای برخی رسانه‌های خاص و نیز بایدها و نباید‌های سخن گفت.

وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا، درمورد قطع شدن بیمه‌ی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران و اینکه آیا برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، بهتر نیست که بیمه‌ی این اقشار از جامعه به قانونی مدون با ردیف بودجه‌ی مشخص تبدیل شود، گفت: نیازی نیست که بیمه‌ی هنرمندان و روزنامه‌نگاران ردیف جداگانه‌ای داشته باشد. می‌شود از بودجه‌های حمایتی وزارت ارشاد، یک بخشی را برای این بیمه درنظر گرفت.

وی اضافه کرد: منتها متاسفانه درحال حاضر صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران رقم بالایی را به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و لذا این اواخر این سازمان به فکر قطع بیمه‌‌ی بیمه‌شدگان این صندوق افتاده‌ بودند. اما با اقدامات صورت گرفته امیدواریم این بیمه ادامه پیدا بکند تا در آینده بدهی‌های این سازمان نیز پرداخته شود. همچنین از سال بعد، باید اعتبارات بیشتری را برای صندوق حمایت از هنرمندان اختصاص بدهیم تا مشکل حل شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا به وضعیت روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی که در سال‌های گذشته از سهمیه‌‌های حمایتی ارشاد در مقام رانت استفاده کرده‌اند و در مقابل برخی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها هیچ کمکی از ارشاد دریافت نکرده‌اند، رسیدگی لازم صورت خواهد گرفت یا خیر، پاسخی نداد اما با اشاره به برنامه‌های جدیدش دراین‌باره گفت: ما باید از برخوردهای سلیقه‌ای پرهیز کنیم؛ یعنی نباید اینطور باشد که هرکسی به ما مراجعه کرد یا دست‌اش بیشتر به ما رسید، از حمایت بیشتری برخوردار شود و آنکه دستش به ما نمی‌رسد هیچ کمکی دریافت نکند!

وی افزود: من موکدا به الزام تخصیص کمک‌هایی که می‌تواند به خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و نشریات کمک کند، تاکید کرده‌ام تا ضوابطی در این خصوص تدوین شود و طبق آن اولویت‌های یک، دو و سه برای روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها تعریف شود. در این صورت می‌توانیم بودجه‌ی موردنظر را ابدا در بین اولویت‌های اول توزیع کنیم و اگر چیزی باقی ماند به اولویت‌های بعدی پرداخت شود. منطقی‌ترین رویکرد همین است.

جنتی همچنین در مورد شایعه‌ای که اخیرا درمورد انتصاب فرزاد جمشیدی به عنوان معاون امور فرهنگی شنیده شده، در پاسخ به ایلنا گفت: ما اسامی را رسانه‌ای نمی‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز