خبرگزاری کار ایران

بهمن کارگر در نشت خبری:

در مخاطب شناسی نشر آثار دفاع مقدس موفق نبوده‌ایم

کد خبر : ۱۰۵۴۵۷

۵ وزیر آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، جوانان، ورزش و آموزش عالی به اعضای هیئت امنای سازمان حفظ آثار و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس اضافه شدند. / تاکنون برای معرفی آثار و نشر افکار دفاع مقدس و در زمینه مخاطب شناسی توفیقی نداشته و نتوانسته به نسل جوان و نوجوان خود دستاوردها را انتقال دهیم.

ایلنا: رئیس بنیاد آثار و نشر دفاع مقدس طی نشست خبری و مطبوعاتی رادیویی و تلویزیونی به تشریح اهداف و ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سرتیپ بهمن کارگر شعار هفته دفاع مقدس را درس‌ها و عبرت‌ها نامید و بیان کرد: سیاست‌ها و رویکرد برنامه‌ها براساس فرمایشات مقام رهبری برنامه ریزی شده است.

وی در چند بخش به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌ها و عملکرد ارگان‌های مختلف در هفته دفاع مقدس پرداخت و ادامه داد: ایام روزهای هفته دفاع مقدس به ترتیب به نام‌های «اقتدار و صلابت»، «دانش پژوهی و دفاع ملی»، «سربازی و پایمردی»، «عفاف و پاسداری»، «ایثارگران و شهیدان»، «روحانیت، رزمندگان و ولایت مداری»، «روز درس‌ها و عبرت‌ها» از وقایع جنگ تحمیلی نام گذاری شده است.

سردار سرتیپ بهمن کارگر ادامه داد: با توجه به فرمایشات رهبری باید از نهادهای غیردولتی، علمی و پژوهشی، حوزه و دانشگاه، در زمینه استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس برای تعریف سبک زندگی خاص استفاده شود.

وی بیان کرد: با مسئولان و سردبیر رسانه‌های مختلف جلسه داشتیم و ۶۰ پیشنهاد برای برگزاری مراسم امسال از آنان دریافت کردیم که نیمی از پیشنهادات در برنامه‌های امسال استفاده شده است و برای سال آینده ۲ ماه قبل از هفته دفاع مقدس با این افراد جلسه خواهیم داشت.

رئیس بنیاد آثار و نشر دفاع مقدس گفت: امسال برای اولین بار در صدا و سیما ستاد برنامه ریزی برای دفاع مقدس تشکیل شد.

وی توضیح داد: رئیس مرکز حفظ بنیاد و نشر آثار دفاع مقدس مسئول برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس است و در استان‌ها، استاندار‌ها چنین وظیفه‌ای را برعهده دارند.

سرتیپ بهمن کارگر ادامه داد: امسال توجه ویژه‌ای به بحثزنان و روحانیت در هفته دفاع مقدس خواهیم داشت. تاکنون با توجه به نقش زنان در ابعاد مختلف دفاع مقدس اما توجه ویژه‌ای به آنان نشده است و امسال شهید سیده طاهره هاشمی معرفی خواهد شد.

وی به تعداد بالای شهدای روحانیون نسبت به دیگر اقشار اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه قم امسال توجه ویژه‌ای به برنامه‌ها خواهد داشت.

کارگر از تشکیل ستاد اطلاع رسانی برای پاسخگویی به مردم در طول شبانه روز خبر داد و گفت: این ستاد با ۳ خط تلفن در طول هفته جوابگوی مردم خواهد بود.

وی از تشکیل تور خبرنگاری برای بازدید از مناطق خاص دفاع مقدس خبر داد که توسط ستاد مرکزی راهیان نور برگزار می‌شود.

سرتیپ بهمن کارگر در مورد برنامه‌های توضیح داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اطلاع رسانی، پوشش و انعکاس اخبار، حمایت و مشارکت در ایجاد فضای تبلیغات محیطی، حمایت از نشریات برای تولید ویژه نامه مطبوعاتی، برگزاری مسابقه عکس یک خاطره با مشارکت سازمان صدا و سیما، تولید نماهنگ با موضوع دفاع مقدس و پخش از سیما، پخش فیلم مستند خبرنگاران جنگ، رونمایی از آلبوم صدای دلتنگی، تولید و تکثیر آلبوم موسیقی یک جرعه باران، چاپ ۵ جلد کتاب تاریخ شفاهی، چاپ ۲ عنوان کتاب با موضوع بررسی ابعاد حقوقی جنگ عراق علیه ایران و منبع‌شناسی دفاع مقدس در زبان انگلیسی، تهیه و تولید ۲ فیلم مستند با موضوع مقاومت ۳۵ روزه خرمشهر، رونمایی از کتاب مَه در مِه از برنامه‌های این دوره است.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های ارتش جمهوری اسلامی در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شرکت یگان نمونه ارتش در مراسم رژه نیروهای مسلح، مصاحبه تلویزیونی با فرماندهان و مسئولین شاغل و بازنشسته، معرفی دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس در قالب کتاب، از برنامه‌های ارتش می‌باشد.

وی در مورد تشکیل ستاد با مسئولیت سرتیپ علی فضلی در سپاه پاسداران خبر داد که رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور که در حرم امام برگزار می‌شود از مسئولیت‌های اجرایی این ستاد است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس در ادامه سخنرانی خود گفت: ۳۱ رزمایش در کل استان‌ها صورت می‌گیرد و برگزاری چهارمین نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس و مسابقه کتاب خوانی در فضای مجازی و بزرگداشت شکست حصر آبادان در ۵ مهرماه از برنامه‌های سپاه پاسداران در این هفته است.

وی گفت: طرح ابتکاری پیاده روی خانوادگی در ۵ مهرماه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان شده است.

سرتیپ کارگر برنامه‌های نیروی انتظامی و نیروهای مسلح، آموزش و پروش، را برای هفته دفاع مقدس را به ترتیب بزرگداشت سرداران شهید و خانواده‌های آن‌ها، افتتاح چندین پروژه دفاعی، رونمایی از یادمان شهدای فرهنگی در اردوگاه باهنر تهران معرفی کرد.

وی در مورد ارتباط با برنامه‌های مشترک با رسانه ملی در هفته دفاع مقدس توسط صدا وسیما و برنامه‌های مختلف آن خبر داد.

کارگر ادامه داد: مراسم انتخاب کتاب سال دفاع مقدس در آبان ۹۳ برگزار می‌شود.

وی از راه اندازی صنعت ترجمه خبر داد و گفت: از ضعف‌ها تاکنون ترجمه نشدن فیلم‌ها و آثار مکتوب به زبان‌های دیگر بوده که اکنون ترجمه آثار را به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو در دستور کار خود داریم.

رئیس بنیاد نشر آثار دفاع مقدس از راه اندازی باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس خبر داد و گفت: با راه اندازی این باشگاه می‌توانیم به تربیت خبرنگاران در حوزه دفاع مقدس به صورت آماتور و حرفه‌ای بپردازیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد همکاری دولت و ارگان‌های دولتی در برنامه‌های هفته دفاع گفت: چون دولت تازه مستقر شده است انتظار فراوانی از آن‌ها برای حرکتی جدی نداشتیم. اما تاکنون بسیار به ما کمک کردند و وزارت ارشاد در این زمینه بیشترین نقش را داشته است.

کارگر ادامه داد: هفته پیش ۵ وزیر آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، جوانان، ورزش و آموزش عالی دعوت کردیم و تصویب شد که این وزرا به اعضای هیئت امنای سازمان حفظ آثار و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس اضافه شود.

وی در مورد مراسم سال گذشته در سرای رسانه برای پاسداشت شهدای رسانه اشاره کرد و گفت: امسال ۳ رسانه مکتوب و ۳ خبرگزاری و سایت که بیشترین فعالیت را در انتشار اخبار دفاع مقدس داشته‌اند معرفی می‌شوند.

کارگر در پاسخ به این سوال که اکنون با تغییر استاندار‌ها چه کسی در استان‌ها مسئولیت برگزاری مراسم برعهده می‌گیرند، گفت: در تیرماه امسال جلسات با استاندار‌ها برگزار شد و برنامه‌ها ابلاغ و تنظیم شده است و با جابجایی افراد برنامه‌ها تغییری پیدا نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون برای معرفی آثار و نشر افکار دفاع مقدس و در زمینه مخاطب‌شناسی توفیقی نداشته و نتوانسته به نسل جوان و نوجوان خود دستاورد‌ها را انتقال دهیم و برای ادامه اینکه ضعف خود را در این زمینه جدا کنیم باید از زمانی که کودکان در مهد کودک هستند برنامه‌های ویژه‌ای برای آن‌ها تعریف کنیم.

وی در پایان در مورد حساسیت برگزاری هفته دفاع مقدس امسال به علت بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و مسئله سوریه گفت که باید امسال به آن توجه خاصی بشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز