خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

توافق آمریکا و سودان برای خروج از فهرست دولت‌های حامی تروریسم/ تکذیب اخبار مربوط به مرگ رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین/ زمین‌لرزه ۷ و نیم ریشتری در آلاسکا

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۲۶۹

توافق آمریکا و سودان برای خروج از فهرست دولت‌های حامی تروریسم، تکذیب اخبار مربوط به مرگ رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین و زمین‌لرزه ۷ و نیم ریشتری در آلاسکا از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، منابع آمریکایی اعلام کردند که این کشور بناست در ازای عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی نام این کشور را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خارج کند.

- دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو فرد و شش نهاد چینی را در ارتباط با ایران به فهرست تحریم‌های افزود.

- رئیس‌جمهوری آمریکا از توافق با سودان برای خروج از فهرست دولت‌های حامی تروریسم در ازای پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان آمریکایی خبر داد.

- وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه چند درباره شرکت کشتی‌رانی چین به اتهام ارتباط با ایران، بار دیگر به ابزار تهدید متوسل شده و گفت که کشورها در صورت تجارت با کشتی‌رانی ایران تحریم می‌شوند.

- نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در موضعی مغایر با وزارت خارجه این کشور، اذعان کرد که تحریم تسلیحاتی ایران پایان یافته است.

- شهروندان ایالت کلیدی فلوریدا که همواره در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نقشی سرنوشت‌ساز داشته است، دو هفته مانده به روز انتخابات سراسری، شرکت در رای‌گیری پیش از موعد را آغاز کردند.

- کمیسیون مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که قوانین جدیدی برای آخرین مناظره کاندیداها در نظر گرفته است.

- رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا هم‌زمان با انقضای تحریم‌های تسلیحاتی ایران، مدعی شد که این کشور با اعمال تحریم‌هایی پیشگیرانه، محدودیت‌هایی برای معاملات تسلیحاتی ایران اعمال خواهد کرد.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم آمریکا برای خارج کردن سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم استقبال کرد.

- خانواده مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی و رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین، اخبار منتشر شده توسط برخی رسانه‌ها درباره مرگ وی را تکذیب کرده و در عین حال تاکید کردند که وضعیت جسمی او بسیار وخیم است.

- در پی وقوع زمین‌لرزه‌ هفت و نیم ریشتری در آلاسکا، در این ایالت هشدار سونامی صادر شد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی انتخاباتی در ایالت آریزونا بار دیگر از اقدام یکجانبه خود مبنی بر خروج از برجام حمایت کرد.

- رهبر حزب آبی سفید هشدار داد که در صورت عدم تصویب بودجه سال ۲۰۲۱، احتمال برگزاری چهارمین انتخابات در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز