خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

مردود اعلام شدن نتایج انتخابات پارلمانی قرقیزستان/ ابتلای مشاور ارشد کاخ سفید به کرونا/ خودداری لیبی از پذیرش ریاست نشست اتحادیه عرب

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۹۹۳

مردود اعلام شدن نتایج انتخابات پارلمانی قرقیزستان، ابتلای مشاور ارشد کاخ سفید به کرونا و خودداری لیبی از پذیرش ریاست نشست اتحادیه عرب از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بعد از آن‌که در معرض ابتلای احتمالی به کرونا قرار گرفت، قرنطینه می‌شود.

- رئیس پارلمان قرقیزستان در پی تشدید اعتراض‌ها در این کشور از سمت خود استعفا داد.

- پس از فلسطین، قطر و کویت، لیبی نیز از پذیرش ریاست نشست اتحادیه عرب خودداری کرد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا یک روز پس از مرخصی از بیمارستان در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک منتشر کرده به مقایسه کرونا و آنفلوآنزا پرداخت ولی فیسبوک این پیام را حذف کرده است.

- در حالی که تحریم‌های ظالمانه آمریکا، مقابله با بحران کرونا در ایران را دشوارتر کرده است، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در اظهاراتی مضحک، مدعی نگرانی از تشدید شیوع کرونا در ایران شده است.

- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهوری این کشور درباره طرح حمایت اقتصادی، گفت که وی منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می‌دهد.

- در ادامه موج ابتلای مقام‌های کاخ سفید به کرونا، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا نیز به این بیماری مبتلا شد.

- ترکیه گزارش کمیسیون اروپا در خصوص وضعیت اقتصاد، دموکراسی و دادگاه‌های این کشور را «غیرسازنده و مغرضانه» خواند.

- کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که چنانچه رقیب وی هنوز از بیماری کرونا بهبود نیافته است، مناظره دوم باید لغو شود.

- کمیسیون برگزاری مناظره‌های انتخاباتی آمریکا به معاون رئیس‌جمهوری فعلی این کشور اجازه داد بدون طلق جداکننده در مناظره چهارشنبه شب حاضر شود.

- نهاد انتخاباتی قرقیزستان از لغو نتیجه انتخابات پارلمانی این کشور که باعث راه افتادن موجی از اعتراض‌ها در این کشور شده بود، خبر داد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا دستور داد اسناد مربوط به تحقیقات فدرال در خصوص دخالت روسیه در انتخابات و همچنین استفاده نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ از سرور شخصی برای ایمیل‌های کاری، از طبقه‌بندی محرمانه خارج شود.

- مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا با تاکید بر این‌که رئیس‌جمهوری آمریکا شخصا تهدیدی برای امنیت ملی این کشور به شمار می‌رود، گفت که کاخ سفید به مرکز گسترش کرونا در آمریکا تبدیل شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز