خبرگزاری کار ایران

نگرانی‌های بین‌المللی در پی افزایش مرگ کودکان در اردوگاه الهول سوریه

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۱۵۰

بنا بر گزارش سازمان نجات کودکان دست کم هشت کودک در اردوگاه آوارگان «الهول» در شمال شرق سوریه طی پنج روز جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سازمان مردم‌نهاد نجات کودکان اعلام کرد که دست کم هشت کودک ظرف پنج روز در اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه جان خود را از دست داده‌اند. 

این سازمان اعلام کرد که میزان مرگ‌و‌میر کودکان در اردوگاه الهول بین روزهای ششم تا دهم آگوست در مقایسه با نرخ ثبت شده در ابتدای سال جاری سه برابر افزایش یافته است. 

«سونیا کوش»، مدیر واکنش به امور سوریه در سازمان نجات کودکان گفت: «شاهد شکست جمعی در همه سطوح برای حمایت از کودکان هستیم.» 

این مقام بین‌المللی مرگ تراژدیک هشت کودک را که به اعتقاد وی در صورت دریافت درمان بهبود پیدا می‌کردند، محکوم کرد و گفت: «شورای امنیت نتوانست در بازگشایی مجدد نقطه گذرگاه مرزی موقف شود و تاخیر نابخشودنی در ورود کمک‌های بشردوستانه ثبت کرد.»

«عمران ریزا»، هماهنگ‌کننده امور انسانی در سوریه با ابراز نگرانی و ناراحتی از مرگ این هشت کودک گفت: «از خبر درگذشت این کودکان بسیار ناراحتم. این واقعیت تاکید می‌کند که هیچ کودکی نباید مجبور شود در شرایط دشوار و خطرناک انسانی در اردوگاه الهول زندگی کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز