خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب رفاه ملی افغانستان در رابطه با حمله نظامی پاکستان به ولسوالی اسپین بلدک قندهار

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۶۷۷

حزب رفاه ملی افغانستان در رابطه با حمله نظامی پاکستان به ولسوالی اسپین بلدک قندهار و تحولات اخیر این کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، حزب رفاه ملی افغانستان در رابطه با حمله نظامی پاکستان به ولسوالی اسپین بلدک قندهار و تحولات اخیر این کشور بیانیه‌ای صادر کرد. 

متن این بیانیه بدین شرح است: 

«حزب رفاه ملی افغانستان حمله راکتی پاکستان به ولسوالی اسپین بلدک و گلوله‌باران اخیر  ولایت کنر را از سوی پاکستان به شدت محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت دولت افغانستان و جنایت آشکار پاکستان علیه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی افغانستان می‌داند.

حزب رفاه ملی افغانستان اقدامات خصمانه دولت پاکستان در گلوله‌باران ولایت‌های شرقی کشور به ویژه ولسوالی اسپین بلدک قندهار و حمله اخیر به ولایت کنر را یک اقدام جنون‌آمیز و بدور از انسانیت، حسن همجواری، حقوق و معاهدات بین‌المللی می‌داند.

متاسفانه دولت پاکستان علاوه بر تجهیز ، تمویل و اعزام گروه‌های تروریستی به خاک افغانستان، ده‌ها بار طی سال‌های اخیر مبادرت به گلوله‌باران ولایتهای هم‌مرز با پاکستان نموده است که منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن از هموطنان و آوارگی هزاران انسان شده است؛ حزب رفاه ملی افغانستان از مجامع جهانی ، سازمان ملل متحد و سازمان همکاری کشورهای اسلامی می‌خواهد تا جلو اقدام‌های خصمانه نظامی و مداخله‌های آشکار پاکستان علیه افغانستان را بگیرند.»

«حزب رفاه ملی افغانستان حمله‌های تروریستی گروه طالبان به مردم بی‌دفاع و ملکی محله حاجی عباس و تانک تیل شهر هرات را که ده‌ها تن از هموطنان ما کشته و مجروح شدند و همچنان حمله مرزبانان پاکستان به مسافران معترض افغان به بسته بودن دروازه مرز چمن که منجر به کشته شدن ۹ تن از هموطنان و مجروح و زخمی شدن ۵۰ تن دیگر شد را محکوم نموده و آن را نشانه وحشی‌گری طالبان در هرات و مرزبانان پاکستان در مرزچمن می‌داند.

حزب رفاه ملی افغانستان معتقد و باورمند است صلح، ثبات و امنیت در کشور با زاری و تزرع، خفت ، خواری و باج دادن به گروه طالبان تحقق پیدا نمی‌کند.»

«دولت جمهوری اسلامی افغانستان و در راس آن جناب آقای دکتر محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور به عنوان پاسدار و حافظ منافع مردم افغانستان به آمریکا و دیگر خارجی‌های حامی طالبان تذکر داده و یادآوری می‌کند که گروه طالبان را ارزش افزای نکنند و مدیریت و اداره صلح باید در دست دولت جمهوری اسلامی افغانستان باشد؛ صلح که منافع مردم افغانستان تامین نگردد و از سوی آمریکا ، پاکستان و کشور ذره‌ای و منفعت‌طلب قطر به مردم ما تحمیل گردد هیچگونه ارزشی ندارد. مردم افغانستان دیگر نمی‌خواهند گروه طالبان بر سرنوشت‌شان حاکم گردد و به عنوان شریک دولت پذیرفته شود، گروه طالبان در شرایط کنونی حتی از بردن نام جمهوری اسلامی افغانستان اباء می ورزند چطور می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند. حزب رفاه ملی افغانستان یکبار دیگر خواهان صلح و ثبات دائمی در کشور است، صلحی که بتواند مانند اراده مردم افغانستان بر سرنوشت‌شان باشد نه صلح که ابزار و وسیله برای انتخابات آمریکا و پیروزی آقای ترامپ گردد.

والسلام

حزب رفاه ملی افغانستان

یکشنبه ۱۲ اسد ۱۳۹۹ برابر با  دوازدهم ذی الحجه ۱۴۴۱»

 

 


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز