خبرگزاری کار ایران

حزب رفاه ملی افغانستان:

آمریکایی‌ها بیش از این در امور افغانستان مداخله نکنند

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۱۸۱

حزب رفاه ملی افغانستان در رابطه با فرآیند صلح و گزارش مغرضانه وزارت امورخارجه آمریکا درباره جمعیت هزاره‌ها شیعیان افغانستان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، حزب رفاه ملی افغانستان در رابطه با فرآیند صلح و  گزارش مغرضانه  وزارت امورخارجه آمریکا درباره  جمعیت هزاره‌ها شیعیان افغانستان بیانیه‌ای صادر کرد. 

متن این بیانیه به شرح زیر است: 

 

«وزارت امور خارجه ای آمریکا طی گزارشی مغرضانه اعلام نموده که هزاره‌ها و شیعیان افغانستان ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند. حزب رفاه ملی افغانستان این خبر غیر واقعی، دروغ ، مضحک و نقاق‌افکنانه وزارت خارجه آمریکا را به شدت محکوم می‌کند و آن را خلاف عرف دیپلماتیک و حرکت در راستای تضعیف شیعیان می‌داند.حزب رفاه ملی افغانستان به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهد بیش از این در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند. نماینده آمریکا یک روز حملات طالبان را به گروه داعش نسبت می‌دهد و یک روز چند جریان معلوم‌الحال و مزدورش را در افغانستان سازماندهی می‌کند که علیه کشور دوست، برادر و همسایه ما جمهوری اسلامی ایران دست به اعتراض و راه‌پیمایی بزنند. حرکت‌های مذبوحانه و سودجویانه وغیرانسانی آمریکا دخالت اشکار در امور افغانستان محسوب می‌شود. در جلسه بن آلمان در سال ۲۰۰۱ هم هزاره‌ها را ۲۰ درصد عنوان کردند در حالیکه جمعیت هزاره‌ها و شیعیان افغانستان بیشتر از این آمار و ارقام است.حزب رفاه ملی افغانستان باور دارد تمام حمله‌های انتحاری و انفجارها و قتل عام علما در مساجد و حسینه‌ها و بیمارستان‌ها کار سازمان‌یافته  سازمان سیاه آمریکا و انگلیس است. حزب رفاه ملی افغانستان اعلام می‌کند اعلام رسمی آمار و نفوس و جمعیت کشور تنها از سوی مرجع رسمی ثبت احوال و نفوس وزارت داخله کشور دارای اعتبار است  و آمارگیری و سرشماری دقیق براساس بیانیه الکترونیکی صورت گرفته و هیچ قومی نمی‌تواند خود را پیش از پیش اکثریت و دیگران را اقلیت عنوان کند. آمارها و گزارش‌های کشورهای خارجی از جمله آمریکایی‌ها فاقد اعتبار است.حزب رفاه ملی افغانستان اعلام می‌کند صلح واقعی زمانی در کشور تحقق پیدا می‌کند که اداره صلح و مدیریت آن فقط به دولت جمهوری اسلامی افغانستان محول گردد و پاکستان تعهد بدهد در امور افغانستان مداخله نکنند.

حزب رفاه ملی افغانستان

چهارشنبه ۲۸ جوزای ۱۳۹۹ برابر با ۱۷ جون ۲۰۲۰.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز