خبرگزاری کار ایران

تشکیلات خودگردان فلسطین:

ادعای مذاکرات پنهانی با آمریکا درباره «معامله قرن» صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۳۶۵

تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح ادعاهای سفیر آمریکا در اسرائیل مبنی بر وجود کانال­‌های پشت پرده برای مذاکره با واشنگتن درباره معامله قرن را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه القدس العربی، دولت فلسطین و جنبش فتح  تاکید کرد که ادعاهای «دیوید فریدمن»، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی درباره وجود مذاکرات پنهانی بین دولت فلسطین با آمریکا صحت ندارد.

«ابراهیم ملحم»، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین با حمایت از طرح ارائه‌شده توسط «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان در شورای امنیت بر مخالفت با طرح به اصطلاح صلح آمریکا تاکید کرد.

ملحم خواستار ایجاد سازوکار بین‌المللی با مشارکت کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه و شورای امنیت برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی شد.

وی تاکید کرد که با وساطت واشنگتن به عنوان تنها میانجی عملیات صلح مخالف است.

«اسامه القواسمی»، سخنگوی جنبش فتح نیز به نوبه خود هرگونه تماس و ارتباط با دولت آمریکا در خصوص معامله قرن را تکذیب کرد.

قواسمی گفت: «موضع فلسطین واضح و ثابت است و یک نظارت بین‌المللی چندجانبه نیاز است که در آن کمیته چهارجانبه بین‌المللی فصل الخطاب باشد و مشروعیت بین‌المللی مرجع و نقطه آغاز گفتگو باشد.

وی تاکید کرد که معامله قرن از اساس مطرود است و هیچ نکته مثبتی در آن وجود ندارد و نمی‌­تواند مرجع و پایه گفت‌و‌گو در عملیات سیاسی باشد.

فریدمن، پیش از این در گفتگو با شبکه الجزیره مدعی شده بود کانال‌­های مخفیانه برای مذاکره با رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین در ارتباط با طرح معامله قرن وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز