خبرگزاری کار ایران

انفجار در نزدیکی پایگاه نیروهای آمریکایی در شمال سوریه

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۵۶۱

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که انفجاری در نزدیکی پایگاه نیروهای این کشور در نزدیکی شهر «کوبانی» رخ داد که احتمالا ناشی از حملات توپخانه‌ای ترکیه بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام مسئول آمریکایی، روز جمعه اعلام کرد که انفجاری نزدیک پایگاه نیروهای آمریکایی در شهر کوبانی( عین العرب) سوریه به وقوع پیوست.

این مقام آمریکایی، که نخواست نامش فاش شود، افزود که در نتیجه این انفجار هیچ‌ یک از نیروهای آمریکایی کشته یا زخمی نشده‌اند.

وی تصریح کرد، همزمان با حملات توپخانه‌ای ترکیه به مواضع کُردها در شمال شرقی سوریه، این انفجار در نزدیکی مقر نیروهای آمریکایی در کوبانی رخ داد.

وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) نیز با تایید این خبر، تصریح کرد که نیروهای آمریکایی در نزدیکی شهر عین العرب زیر آتش توپخانه ترکیه قرار گرفتند.

پنتاگون با اعلام این‌که ترکیه از حضور نیروهای آمریکایی در این منطقه اطلاع داشته است، تأکید کرد که واشنگتن همچنان با عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه مخالف است.

«مارک میلی» رئیس ستاد ارتش مشترک آمریکا گفت: «همگان می‌دانند که ما ارتش آمریکا هستیم. حق دفاع از خود را محفوظ می‌دانیم.»

در مقابل، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای ترکیه به هنگام پاسخ دادن به آتشباری مهاجمان که در نزدیکی یک پایگاه آمریکایی حضور داشتند، تمامی اقدامات ضروری و لازم را انجام دادند که به نیروهای آمریکایی آسیبی وارد نشود.

طبق این گزارش، نیروهای ارتش ترکیه به آتشباری شبه‌نظامیان کُرد از نزدیکی شهرک «سورک» در حومه کوبانی در خاک سوریه پاسخ دادند.

وزارت دفاع ترکیه تاکید کرده است، پس از آن که نیروهای آمریکایی موضوع را با نیروهای ترکیه در میان گذاشتند آتشباری به این منطقه متوقف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز