خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض‌ها در بغداد/ ۸ زخمی در تظاهرات امروز

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۸۱۶

منابع پلیس عراق اعلام کردند که دست کم هشت معترض در محله «زعفرانیه» در جنوب شرق بغداد با اقدام نیروهای پلیس و ارتش به پرتاب گاز اشک‌آور برای متفرق کردن تظاهر کنندگان زخمی شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، نیروهای امنیتی بغداد امروز -چهارشنبه- با استفاده از شلیک تیر آزاد و گاز اشک‌آور تظاهر کنندگان را در دومین روز اعتراض‌ها به فساد و ضعف خدمات عمومی و بیکاری متفرق کردند.

منابع پلیس عراق اعلام کردند که دست کم هشت معترض در محله «زعفرانیه» در جنوب شرق بغداد با اقدام نیروهای پلیس و ارتش به پرتاب گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهر کنندگان زخمی شده‌اند.

حدود ۲۰۰ معترض در شمال بغداد به خیابان‌ها آمده و مسیر اصلی ارتباطی پایتخت و شهرهای شمالی را مسدود کرده‌اند. 

پلیس عراق اعلام کرد که سربازان برای متفرق کردن معترضان وارد منطقه شده‌اند. 

اعتراض‌ها از روز گذشته در بغداد اغاز شد و یک نفر بر اثر اصابت گلوله جان باخت.

سازمان ملل امروز با ابراز نگرانی نسبت به خشونت‌ها در عراق همه را به آرامش دعوت کرد. همچنین «جنینن هنس» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در عراق با انتشار بیانیه‌ای بر حق اعتراض مردم تأکید کرد و از مقامات این کشور خواست در برخورد با تظاهرکنندگان صلح طلب خویشتن‌دار و پایبند به قانون و حمایت از شهروندان باشند. 

یک منبع امنیتی اعلام کرد که برخی مسیرها در بغداد از جمله پل منتهی به منطقه حفاظت شده سبز امروز بسته شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز