خبرگزاری کار ایران

هنگ کنگ در آستانه تظاهرات گسترده علیه دولت

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۴۴۰

هنگ کنگ امروز- یکشنبه- آماده تظاهرات اعتراض‌آمیزی دیگری علیه دولت می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ هنگ کنگ پس از پایان تظاهرات روز گذشته -شنبه- بدون استفاده پلیس از گاز اشک‌آور امروز نیز در آستانه تظاهرات اعتراض‌آمیز گسترده‌ای علیه دولت قرار دارد. 

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که «جبهه مدنی حقوق بشر»، گروهی که بزرگ‌ترین جمعیت را طی سه ماه اعتراض جذب کرده است، راهپیمایی خود را در مرکز شهر آغاز خواهد کرد. این در حالی است که با درخواست این گروه برای برگزاری راهپیمایی مخالفت شده است. 

تظاهراتی که از اوایل ماه ژوئن گذشته علیه لایحه استرداد مجرمان به کشور چین آغاز شده از آن زمان به انتقاد گسترده علیه دولت چین در هنگ کنگ تبدیل شده است. 

هزاران تظاهرکننده روز گذشته در دو راهپیمایی اعتراض‌آمیز شرکت کردند که یکی برای اعلام حمایت از «کری لام»، رئیس اجرایی هنگ کنگ و دیگری در اعلام مخالفت با سیاست‌های او برگزار شد.

چین روز گذشته همزمان با افزایش سطح خواسته‌های معترضان از مقام‌های هنگ کنگ خواست که تظاهر کنندگان ناقض قانون را تحت پیگرد قرار دهند. 

سقف خواسته‌های تظاهر کنندگان مخالف دولت بالا رفته و شرکت‌کنندگان در یکی از راهپیمایی‌ها خواستار کاهش تعداد مسافران چینی به هنگ کنگ شدند. این در حالی است که راهپیمایی دیگر به دنبال آن بود تا افکار عمومی را به سمت استفاده پلیس از گاز اشک‌آور جلب کند اما این راهپیمایی بلافاصله لغو شد. 

بر اساس این گزارش، هنگ کنگ که در سال ۱۹۹۷ مستعمره انگلیس بوده بیش از دو ماه است که شاهد اعتراض‌های گسترده و مستمر همراه با شورش است.  

وضعیت در هنگ کنگ در روزهای اخیر به صورت تأسف‌باری بحرانی شده و پکن تظاهر کنندگان منتسب به خشونت را تروریست توصیف کرده است.

هنگ کنگ که دارای حکومت شبه خودگردان است در سال ۱۹۹۷ به حاکمیت چین بازگشت اما بر اساس اصل «یک دولت و دو نظام» تا سال ۲۰۴۷  دارای نظام قانونگذاری جداگانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز