خبرگزاری کار ایران

عضو شورای سیاسی انصار الله یمن در گفت‌وگو با ایلنا:

پیام صلح عملیات «نصر من الله» بازدارندگی دشمن از تجاوز بود/ نگرش عربستان به ابتکار عمل صلح یمن مثبت است/ ادعای امارات برای خروج از یمن جنبه تبلیغاتی دارد/ آمریکا حمله به ما را رهبری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۱۸۷

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن تأکید کرد که گزینه ابتکار صلحی رئیس شورای عالی همچنان فعال است و فرصت خوبی برای رژیم آل سعود به شمار می‌رود، اما اگر آنها بخواهند بر نادانی و حماقت خود اصرار کنند و به بمباران مردم یمن ادامه دهند، عملیات کیفی در تمام جبهه‌ها و یگان‌های نظامی کافی است تا دشمن را از کرده خود پشیمان کند.

«حزام الاسد»، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: «عملیات «نصر من الله» که عملیات بسیار گسترده و بزرگ در جبهه «نجران» بود و سخنگوی ارتش یمن جزئیات آن را شرح داد، پس از چند هفته برنامه‌ریزی و تدارکات برای فریب استراتژیک نیروهای دشمن متشکل از سه تیپ نظامی مرکب از گروه‌های تکفیری صورت گرفت که طی ۴ سال گذشته توسط وزارت دفاع سعودی جذب شده و آموزش دیده و مسلح شده بودند».

اسد در ادامه تأکید کرد: «پس از طرح ریزی، این عملیات علیه کلیه نیروهای دشمن از جمله انسانی و تمام نیروهای انسانی و مکانیکی دشمن در تمام محورها اجرا شد و همه آنها ظرف ۷۲ ساعت سقوط کردند».

وی در ادامه در تشریح جزئیات این عملیات و آمار کشته‌ها و اسرا گفت: «تعداد کشته‌ها بالا و صدها نفر است و هیچ یک از آنها در اماکن تجمع خود جان سالم به در نبردند حتی کسانی که تلاش کردند از بمباران جنگنده‌ها فرار کنند. درباره اسرا نیز باید گفت که تعدادشان فراتر از ۳۰۰۰ نفر است و از این میان تعدادی زخمی بودند که به بیمارستان منتقل شدند. همچنین ارتش یمن صدها مورد تجهیزات و جنگ افزار نظامی و هزاران قطعات نظامی متوسط، اسلحه و مخازن مهمات و موشک‌های گوناگون به غنیمت گرفت».

اسد درباره اهداف عملیات نصر من الله و تحقق آنها گفت: «این عملیات کیفی که به یاری خدا قاطعانه پیروز شد، در چارچوب پاسخ و دفاع قانونی و سلب بیشترین توان نیروی انسانی و تسلیحاتی و میدانی دشمن صورت گرفته و همچنین پیام صلحی با هدف بازدارندگی دشمن و اجبار او به توقف تجاوز و رفع محاصره و رنج مردم بزرگ یمن به شمار می‌رود».

وی در ارزیابی وضعیت آینده و امکان ادامه عملیات و واکنش عربستان سعودی گفت: «مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن ابتکار صلحی را ارائه داده‌اند که همچنان فعال است و فرصت خوبی برای رژیم آل سعود به شمار می‌رود، اما اگر آنها بخواهند بر نادانی و حماقت خود اصرار کنند و به بمباران مردم یمن ادامه دهند، عملیات کیفی در تمام جبهه‌ها و یگان‌های نظامی کافی است تا دشمن را از کرده خود پشیمان کند». 

عضو شورای سیاسی انصار الله درباره پرونده اسرا گفت: «ما این پرونده را پرونده‌ای انسانی می‌دانیم که تابع هیچ یک از گرایش‌های سیاسی نیست، اصول و مبانی ما در قبال این پرونده برگرفته از باور اسلامی و اصالتمان به عنوان یک ملت اصیل با ارزش‌های اخلاقی است و چنانکه دستورهای عبدالملک حوثی، رهبر انقلاب نیز مقتضی تعامل انسانی و والا با اسرا است، این طریق ماست همان گونه که کمیته امور اسرا به دستور رهبر انقلاب در اقدامی یک جانبه ۳۵۰ اسیر از جمله چند اسیر سعودی را آزاد کرد».

وی در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان سعودی به این حمله واکنشی نشان داده و یا پیامی برای انصار الله ارسال کرده گفت: « عربستان نگرش مثبت به ابتکار عمل صلح ارائه شده توسط «مشاط» داشته و به آن علاقه‌مند است».

اسد درباره نقش آمریکا در این جریان گفت: «آمریکا در توقف تجاوز و رفع محاصره از مردم یمن جدی و کوشا نیست به گونه‌ای که همچنان واشنگتن است که تجهیزات دشمن را تأمین و آن‌ها را در کشتار کودکان و زنان یمن همراهی می‌کند، دولت آمریکا اگر در این موضوع صلح جدی بود، قطعا آن را محقق می‌کرد، چرا که در اصل آمریکاست که حمله به کشور ما را رهبری می‌کند».

وی تأکید کرد: «در حقیقت هر دیداری که آمریکا در این زمینه برگزار می‌کند،‌ با هدف بازتاب آن بر وضعیت داخلی انتخابات به ویژه همزمان با افزایش انتقادات مردمی داخل این کشور به دلیل ادامه مشارکت در کشتار کودکان یمن صورت می‌گیرد».   

عضو شورای سیاسی انصار الله یمن درباره اقدام‌های امارات برای خروج از جنگ یمن گفت: «امارات بخشی از ائتلاف متجاوز است و متاسفانه همچنان در عرصه جنگ یمن به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش ایفا می‌کند. سخن أبوظبی درباره خروج از اراضی یمن جنبه تبلیغاتی صرف داشته و ما در عرصه عملی هیچ تأثیر ملموسی و یا جدیتی در این باره مشاهده نمی‌کنیم».

وی تاکید کرد: اگر امارات این رویکرد تهاجمی خود را نسبت به مردم یمن ادامه دهد، خشم و ناراحتی مردم یمن را مانند خشم آنها از عربستان و یا حتی بیشتر به همراه خواهد داشت».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز