خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ارتش یمن:

به عملیات در خاک عربستان ادامه خواهیم داد

سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد تا زمانی‌که ائتلاف سعودی جنگ در یمن را متوقف نکند، به عملیات خود در خاک عربستان ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، سرتیپ ستاد «شرف غالب لقمان» سخنگوی ارتش یمن، روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای یمنی «عملیات‌شان در خاک عربستان» را تا زمانی‌که تجاوز ائتلاف سعودی متوقف نشده است، متوقف نخواهند کرد.

لقمان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفت: «عملیات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی (وابسته به جنبش انصارالله) در جیزان، عسیر و نجران (جنوب عربستان) ادامه خواهد یافت و در صورت توقف تجاوز سعودی به یمن، متوقف خواهد شد.»

از زمانی‌که ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی مناطق مختلف یمن را با هدف بازگرداندن مشروعیت به آن و سرکوب پیشروی‌های انصارالله، زیر آماج حملات جنگنده‌های خود قرار داده است، ارتش و نیروهای مردمی یمن حملات گسترده‌ای را به مناطق مرزی عربستان به‌ویژه در جیزان و عسیر، جنوب این کشور صورت داده‌اند.

سخنگوی ارتش یمن افزود: «در یک هفته گذشته، صدها سرباز و افسر سعودی کشته و ده‌ها خودروی زرهی و تجهیزات نظامی آنها منهدم شدند. ولی رسانه‌های سعودی تلفات وارده شده به این رژیم را به دلیل نگرانی از تضعیف شدن روحیه نظامیان آن، پوشش نمی‌دهد.»

از سوی دیگر، یک منبع نظامی یمنی، یکشنبه از هدف قرار گرفتن یک شناور نظامی ائتلاف سعودی در آب‌های ساحلی یمن مقابل بندر «المخا» در استان «تعز»، خبر داد.

این منبع به خبرگزاری رسمی یمن گفت: «نیروی پشتیبانی موشکی و کمیته‌های مردمی شناور نظامی سعودی را هدف مستقیم موشک قرار داده و غرق کردند.»

کد خبر : ۳۲۲۲۱۲