خبرگزاری کار ایران

عضو شورای سیاسی انصار الله یمن در گفت‌وگو با ایلنا:

حمله به اهداف حیاتی عربستان در صورت ادامه تجاوز و محاصره حق مسلم و تضمین شده یمن است/ برای توجیه شکست خود، ایران را به دخالت در حملات آرامکو متهم می‌کنند/ نحوه برخورد با امارات از سوی فرماندهی نظامی تعیین می­‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۳۵۳

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد: مادامی‌که تجاوز و محاصره ادامه داشته باشد، عملیات پهپادی و موشک­‌های بالستیک علیه اهداف مهم حیاتی و استراتژیک در عمق کشورهای ائتلاف متجاوز ادامه خواهد داشت و ما هرگز در برابر این جنایت­‌های انسانی و مادی دست روی دست نخواهیم گذاشت.

جنبش انصار الله یمن هفته گذشته تأسیسات حیاتی عربستان سعودی وابسته به شرکت آرامکو را مورد حملات پهپادی و موشکی قرار داد و «یحیی سریع»، سخنگوی این جنبش به صورت رسمی اعلام کرد که حملات توسط مبارزان ارتش و کمیته­‌های مردمی صورت گرفته است.

از سوی دیگر این جنبش امارات را نیز تهدید کرد که در صورت عدم خروج از  یمن در فهرست بانک اهداف انصار الله قرار خواهد گرفت و تأسیسات حیاتی آن در امان نخواهد بود، اما در چند روز گذشته این جنبش اعلام کرد که به شرط توقف بمباران مردم یمن توسط عربستان، حملات موشکی به تأسیسات حیاتی سعودی متوقف خواهد شد.

سرزمین ما در معرض خطرناکترین استعمار و تجاوز تاریخ قرار دارد

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در تشریح آنچه گذشت، به خبرنگار ایلنا گفت: «کشور و سرزمین ما در معرض خطرناکترین استعمار و تجاوز تاریخ قرار دارد و و ۵ سال است که به صورت زمینی و دریائی و هوائی محاصره شده و بمباران می­‌شود. بنا بر این کاملا طبیعی است که برای پاسخ به این تجاوز به پا خیزیم و از کرامت و حاکمیت و استقلال خود دفاع کنیم.

حملات ما پاسخی به تجاوز و جنایت­‌ها است

قحوم تأکید کرد: مادامی‌که تجاوز و محاصره ادامه داشته باشد، این حملات حق مسلم و تضمین شده ماست و این عملیات و هدف گیری­‌ها علیه اهداف و مواضع حیاتی در پاسخ به تجاوز و ارتکاب جنایت­‌هایی است که انسانیت را دردمند می­‌کند.

وی در ادامه افزود: ما به صورت کاملا رسمی اعلام کردیم که این تأسیسات نفتی در «بقیق» و مناطق دیگر را ما مورد هدف قرار داده­‌ایم و این عملیات تا زمانی که دشمن متجاوز و محاصره کشور پا بر جا باشد، ادامه خواهد یافت.

عضو شورای سیاسی انصار الله یمن گفت: کشورهای ائتلاف متجاوز باید حساب خود را بازبینی کنند و تجاوز را متوقف و محاصره تحمیل شده علیه کشور را رفع کنند.  

برای توجیه شکست خود، ایران را متهم می‌کند

وی در پاسخ به این پرسش که برخی کشورها مانند عربستان و آمریکا، ایران را به دخالت در حملات آرامکو متهم می­‌کنند، تأکید کرد: برای ما مهم نیست که دشمن به بدعت رسانه‌­ای متوسل شود و برای توجیه شکست خود، ایران را وارد بازی کند، این کار دشمن است و ما به آن اهمیتی نمی‌­دهیم، ما از خود، سرزمین و مردم و کرامت و استقلالمان دفاع می­‌کنیم.

آمریکا تصمیم گیرنده جنگ و یا توقف آن در یمن است

قحوم گفت: این تجاوز از سوی واشنگتن اعلام شده و آمریکا کلاهک جنگ در این حمله به شمار می‌­رود. در واقع آمریکاست که تصمیم گیرنده جنگ و یا توقف آن است و امارات و عربستان فقط ابزارهای پست برای اجرای طرح نابودگرانه آن در یمن و منطقه هستند.

وی تأکید کرد: همه می‌­دانند که رژیم‌­های خلیجی مورد حمایت آمریکا و در رأس آنها عربستان رژیم‌­هایی آمریکائی هستند و آمریکا در این کشورها پایگاه‌ه­ای نظامی دارد، بنابراین آمریکا به اعتراف خودشان، گاو عربستان و دیگر رژیم­‌های خلیجی را در مقابل به اصطلاح حمایت از آنها دوشیده و همزمان از آنها باج خواهی کرده و به صورت علنی و آشکار می­‌گوید که باید در مقابل حمایت آمریکا هزینه پرداخت کنید و این موضوع بر همه کاملا واضح و مبرهن است.

مادامی که تجاوز و محاصره هست، عملیات پهپادی و موشک­‌های بالستیک ادامه می‌یابد

عضو شورای سیاسی انصار الله تأکید کرد: عملیات پهپادی و موشک­‌های بالستیک علیه اهداف مهم حیاتی و استراتژیک در عمق کشورهای ائتلاف متجاوز ادامه خواهد داشت و مادامی که تجاوز و محاصره ادامه دارد، ما هرگز در برابر این جنایت­‌های انسانی و مادی دست روی دست نخواهیم گذاشت.

توقف تجاوز و محاصره خواست تمام مردم یمن است

وی گفت: توقف تجاوز و محاصره خواست تمام مردم یمن است و زمان برای بازبینی و حسابرسی پیش روی ماست.

قحوک درباره آینده سیاسی یمن و سرانجام قدرت­‌های سیاسی این کشور گفت: مشکل در یمن در دخالت‌­های آمریکا و عربستان نهفته است و اگر این دو کشور از یمن دست بردارند، یمن در سلامت و عافیت خواهد بود.

وی در پایان درباره تهدید امارات به حملات پهپادی علیه تأسیسات حیاتی در صورت عدم خروج از یمن و تعیین بازه زمانی مشخص در این باره گفت: این موضوع به تصمیم فرماندهی نظامی برای تعیین اهداف و موضوعات دیگر باز می‌­گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز