خبرگزاری کار ایران

آل‌خلیفه به انتقاد ایران از نشست منامه واکنش نشان داد

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۱۲۵

وزارت خارجه بحرین به انتقادات سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از نشست منامه واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بنا، وزارت خارجه بحرین، روز گذشته در بیانیه‌ای اتهامات بی‌اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و از این کشور خواست تا «از تهدیدات و هرگونه اقدامی که به ایجاد تنش» در منطقه خلیج‌فارس منجر شود، دست بردارد.

این بیانیه در واکنش به اظهارات «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص برگزاری نشست‌هایی درباره امنیت دریانوردی در خلیج‌فارس به میزبانی منامه صادر شده است.

سید عباس موسوی روز پنجشنبه از دولت بحرین به دلیل برگزاری نشست‌های «مشکوک و تحریک‌آمیز » انتقاد و تأکید کرد که برگزاری این‌گونه نشست‌ها «اقدامی در جهت برهم زدن ثبات و امنیت و زمینه‌ساز مداخلات نیروهای فرامنطقه‌ای و رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج‌فارس است».

وزارت خارجه بحرین در واکنش مدعی شده است: «اظهارات این مقام ایرانی نشان‌دهند قصد ایران «برای سنگ‌اندازی بر سر راه تلاش‌ها و ابتکار عمل‌هایی است که در راستای ایجاد ثبات، امنیت و آزادی کشتیرانی» در خلیج‌فارس و سراسر منطقه انجام می‌شوند.»

چهارشنبه هفته گذشته، نمایندگان آمریکا و چندین کشور اروپایی به دعوت انگلیس نشستی در بحرین برای تشکیل ائتلافی برای «تامین امنیت دریانوردی» در خلیج‌فارس برگزار کردند.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا دوشنبه هفته جاری با انتشار گزارشی پس از اشاره به آن که نمایندگان ۶۰ کشور، از جمله اعضای ناتو در قالب «گروه کاری ورشو» فوریه سال جاری نشستی پیرامون صلح و امنیت خاورمیانه برگزار کردند، خبر داد که قرار است در قالب همین گروه، نشست‌هایی جداگانه پیرامون موضوعات مختلف در برخی کشورها انجام شود، از جمله بحرین در روزهای ۲۱ و ۲۲ اکتبر،‌ دو ماه دیگر، میزبان نشست «امنیت دریایی و هوایی» خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز